رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

ایران در تبدیل علم به ثروت از قافله جهانی عقب مانده است

ایران در تبدیل علم به ثروت از قافله جهانی عقب مانده است

به گزارش لیمو بلاگ رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در تولید علم رتبه ممتازی دارد و در در رده های پنجم تا دهم دنیاست اما در زمینه تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی تحقیقات موفق نبوده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، استارت آپ بین المللی فناوری نوین سلامت آب آشامیدنی با حضور شاهین آخوند زاده معاون تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان، یدالله ملكی مدیرعامل شركت آب منطقه ای، بیرانوندی مدیرعامل آبفا و داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از دانشجویان و ایده پردازان شركت های دانش بنیان ظهر سه شنبه در دانشگاه علوم پزشكی قزوین شروع شد. داود محمدی در این همایش اظهار داشت: یكی از مباحثی كه در شرایط كنونی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد شركت های دانش بنیان و استارت آپ هاست كه در همه شئون پژوهشی و تحقیقاتی می توانند نقش آفرین باشند.
رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ایران در تولید علم رتبه ممتازی دارد و در در رده های پنجم تا دهم دنیا قرار دارد اما در زمینه تبدیل علم به ثروت و تجاری سازی علوم موفق نبودیم. وی اظهارداشت: امروز خیلی از پایان نامه ها خاك می خورد و كاربردی نست در صورتیكه در همین استان قزوین از نظر علمی و پژوهشی، توان صنعتی، كشاوززی و دانشگاهی ظرفیت های بسیار خوبی داریم ولی بدلیل نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تحقیق و پژوهش حلقه مفقوده داریم كه تولید و فنآوری است كه باید آنرا تامین نماییم.

محمدی اضافه كرد: یك نیاز اساسی جامعه امروز ما مقابله با كمبود و چالش های آبی است و در شرایطی كه بیشتر آب مورد نیاز استان از منابع اب زیرزمینی تامین می شود شاهد كاهش ذخایر زیرزمینی هستیم كه باید برای آن تدبیر نماییم. نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: آب آشامیدنی از ضرورتهای اساسی مردم است و این كه نتوانیم این نیاز را تامین كنبم جای تاسف دارد پس شركت های دانش بنیان می توانند با ایده و خلاقیت خود به ما كمك كنند تا این چالش را برطرف نماییم.

محمدی اظهارداشت: امروز باید از تكنولوزی روز استفاده نمائیم و مطابق روز خودرا هماهنگ نماییم و با بهره گیری از تحقیقات و پژوهش به نتایج بهتری برسیم. وی بیان كرد: در فصل بودجه باید نیازهای تحقیقاتی شركت های دانش بنیان و مراكز دانشگاهی اعلام گردد تا بتوانیم اعتبارات بیشتری به این عرصه اختصاص دهیم.


منبع:

1398/09/12
14:34:45
5.0 / 5
4466
تگهای خبر: بین المللی , پزشكی , پژوهش , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳