از سوی محققان ایرانی؛

به كارگیری روش بومی ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس

به كارگیری روش بومی ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس

لیمو بلاگ: روش ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس كه توسط محققان مركز ترمیم زخم جهاددانشگاهی به نتیجه رسیده است، بزودی در بیمارستان شریعتی اجرایی می گردد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، پروین منصوری دبیر علمی سومین كنگره بین المللی و پنجمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت در نشستی خبری كه امروز در جهاد دانشگاهی برگزار شد، عنوان كرد: این كنگره چهارم تا ششم مهرماه با هدف عرضه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه زخم و ترمیم بافت برگزار می گردد.
منصوری تصریح كرد: ۲۲۰ مقاله علمی به دبیرخانه این كنگره ارسال شده كه ۱۱۰ مقاله در قالب پوستر و سخنرانی طی این ۳ روز عرضه خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه مقالات ارسالی به كنگره زخم و ترمیم بافت نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته، اظهار داشت: مقرر است متخصصان علوم پایه و بالینی، پرستاران، متخصصان در حوزه نانو و مهندسی بافت و غیره در این كنگره حضور داشته باشند.
منصوری با تاكید بر اینكه از كشورهای خارجی در كنگره زخم و ترمیم بافت حضور خواهند داشت، بیان داشت: امسال میزبان محققانی از كشورهای ایتالیا، كانادا، پاكستان و سنگاپور هستیم.
حضور مجمع خیرین در كنگره زخم و ترمیم زخم بافت
وی اظهار داشت: برای نخستین بار مجمع خیرین زخم و ترمیم بافت در این كنگره حضور دارند تا بتوانند برای افرادی كه نیازمند هستند بتوانند از خدمات مجموعه پژوهشكده زخم و ترمیم بافت استفاده كنند.
به كارگیری روش بومی ترمیم زخم در بیمارستان
دبیر علمی سومین كنگره بین المللی و پنجمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت اضافه كرد: یكی از موضوعات پنل ها، عرضه روش جدید برای درمان زخم پای دیابتی است كه چندین سال است در كشور بر مبنای مقتضیات كشور، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: پیش بینی شده تا یكی دو ماه آینده این روش بعنوان یك روش ملی و ثابت در بیمارستان شریعتی اجرایی شود و به تبع آن به مرور در سایر بیمارستان ها به كار گرفته شود.
منصوری بیان كرد: چندین سال است در پژوهشكده زخم و ترمیم پای دیابتی جهاد دانشگاهی مبحث ترمیم زخم با لارو مگس مورد پیگیری قرار گرفته كه اكنون به نتیجه رسیده و مقرر است این روش در بیمارستان شریعتی و سپس سایر بیمارستان ها به كار گرفته شود.
وی تصریح كرد: همینطور در سومین كنگره بین المللی و پنجمین كنگره ملی زخم و پای دیابتی دانشجویان سخنرانی خواهند داشت كه مقرر است به ۳ نفر از برترین ها جوایزی اهدا شود.
به گفته دبیر علمی سومین كنگره بین المللی و پنجمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت مقرر است نرم افزار جدید مدیریت و شناخت علائم ترمیم زخم در این كنگره رونمایی شود.
ضرورت به كارگیری روش های نوین و بومی در ترمیم زخم پای دیابتی
در ادامه دكتر سید مهدی طبایی رئیس سومین كنگره بین المللی و پنجمین كنگره ملی زخم و ترمیم بافت تصریح كرد: طبق آمار جهانی، ۲۵ درصد دیابتی ها دچار زخم می شوند و بر مبنای آماری كه اعلام شده ۶ میلیون نفر در كشور ما مبتلا به دیابت هستند؛ می توان چنین برداشت كرد كه یك و نیم میلیون نفر از جمعیت كشور ما در معرض زخم پای دیابتی هستند.
وی همینطور اظهار داشت: طبق برآوردهایی كه در سالهای گذشته انجام شده، ۲۰ میلیون دلار هزینه زخم های مزمن است كه در كشور ما بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه دارد. از این رو لازم است تا به درمان بیماری توجه گردد.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، با تلاش صورت گرفته توسط مركز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران نخستین كلینیك تخصصی لارودرمانی در دی ماه ۹۳ با همكاری اساتید و دانشجویان بخش حشره شناسی پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران به راه افتاده است.
یافته های اخیر نشان داده است این لاروهای استریل تركیبات پروتئینی شبه آنتی بیوتیكی و فاكتورهای رشد تولید می كنند كه با استخراج و استحصال این فرآورده ها می توان نقش مهمی در ترمیم زخم بیماران مزمن و كاهش اثرات جانبی درمان داشته باشد.

1397/07/01
00:08:40
0.0 / 5
4469
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳