معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خبر داد

صنعت نفت با نوآوری شركت های دانش بنیان روزآمد می شود

صنعت نفت با نوآوری شركت های دانش بنیان روزآمد می شود

به گزارش لیمو بلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاكید بر اینكه صنعت نفت با نوآوری شركت های دانش بنیان و استارتاپ ها روزآمد می شود، اظهار داشت: باید درهای پژوهشگاه ها به روی جوانان خلاق و دانش آموخته گشوده باشد تا به آسانی بتوانند به كمك امكانات این مراكز برای تبدیل ایده هایشان به كسب و كار استفاده كنند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مركز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت بر ایجاد زمینه مناسب برای ورود نوآوری كسب و كارهای دانش بنیان و استارتاپ ها به صنایع گوناگون تصریح كرد و اظهار داشت: پیوند زیست بوم نوآوری و كارآفرینی با صنایعی همچون نفت كه پیشینه ای طولانی دارند، می تواند زمینه ساز تحول و روزآمدی این صنایع شود.
ایشان در ادامه و افزود: نفت صنعتی است كه هر روز با سیستم و فناوری های نو باید تجهیز شود، ازاین رو رویه جدیدی كه الان در پژوهش نفت انجام می شود برای توسعه و ارتقای فناوری در این صنعت راهگشا است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پژوهشگاه صنعت نفت بعنوان بستری مناسب برای ارتقا و توسعه فناوری در این صنعت یاد كرد و اظهار داشت: شركت هایی كه از بستر پژوهشگاه بیرون می آیند می توانند درآمد قابل توجهی را به صنعت نفت تزریق كنند.
وی از پژوهشگاه صنعت نفت بعنوان یكی از قدیمی ترین پژوهشگاه های كشور یاد كرد و اضافه كرد: پژوهشگاه صنعت نفت جایی است كه باید میزبان نوآوری ها و خلاقیت های دانشگاهیان باشد. باید درهای این پژوهشگاه ها به روی جوانان خلاق و دانش آموخته گشوده باشد تا به آسانی بتوانند از امكاناتی كه پژوهشگاه برای آنان فراهم نموده است، برای تبدیل ایده هایشان به كسب و كار استفاده كنند.
وی با بیان این كه دولت آماده و همراه برای ایجاد زیرساخت های رونق چنین زیست بومی است، اضافه كرد: دولت در زمینه ایجاد زیرساخت های پژوهش، سرمایه گذاری های بزرگی صورت داده و وقت آن رسیده است تا با نگرش و نگاهی تازه به پژوهش، بر بستر فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، تحولاتی جدی رقم بخورد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حوزه نفت را برخوردار از بازاری بزرگ دانست و اظهار داشت: این بازار جای توسعه بسیار دارد و جوانان با فعالیتهای خود می توانند فروش چند صد میلیاردی داشته باشند. این بازار باید در اختیار كسب وكارهای دانش بنیان و استارتاپ ها كه در رفع نیازهای فناورانه توانمند هستند قرار بگیرد. امیدواریم به سمتی حركت نماییم كه بتوان با بهره مندی از فناوری های نو بتوان ارزش افزوده لازم را ایجاد كرد.
اكوسیستم های نوآوری در كشور توسعه می یابد
در ادامه جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت هم با اشاره به اینكه نسل نو فعالیتهای علمی كشور توسعه اكوسیستم های نوآوری است، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهضت خوبی را در كشور بوجود آورده و بعد از اكوسیستم های آموزشی و پژوهشی، الان شاهد اكوسیستم های نوآوری در كشور هستیم كه توسعه یافته است.
وی ادامه داد: حاصل توسعه اكوسیستم نوآوری، شكل گیری فناوری های اثرگذار در صنعت بخصوص صنعت نفت كشور است.
به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توفیقی خاطرنشان كرد: راه اندازی مركز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت حلقه ای است از زنجیره تجاری سازی علم كه پژوهشگاه صنعت نفت شرایطی را فراهم خواهد نمود تا جوان های خلاق و با استعداد بعد از پشت سر گذاشتن مراحل آموزشی بتوانند در این فضا كار كنند و با تزریق فناوری پاسخگوی تقاضای صنعت نفت باشند.



1398/09/29
00:10:08
5.0 / 5
4141
تگهای خبر: پژوهش , دانش بنیان , دانشگاه , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵