معاون دانشگاه خبر داد:

پارك فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی راه اندازی می شود

پارك فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی راه اندازی می شود

لیمو بلاگ: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از اختصاص زمین برای تأسیس پارك علم و فناوری این دانشگاه آگاهی داد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، دكتر افشین زرقی امروز در بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اضافه كرد: دو هدف ارتقای كیفی تحقیقات و جهت گیری پژوهشی را برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم و بین المللی سازی پژوهش در این دانشگاه دنبال می نماییم.
وی با اشاره به رتبه بندی كشوری وزارت بهداشت اشاره كرد: تولیدات علمی ۸۰ درصد بخش رتبه بندی وزارت بهداشت در حوزه پژوهش را می سازند و بر طبق این رتبه بندی شیب تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی رو به افزایش است.
وی اظهار داشت: تولیدات علمی دانشگاه در اسكوپوس درانتها سال ۲۰۱۸ از مرز ۳ هزار و ۳۰۰ مقاله گذشته است و میزان تولیدات علمی در ۶ سال قبل ۲.۵ برابر شده است. همین طور در ISI نیز تولیدات علمی دانشگاه سه برابر شده است و ۸۵ درصد این تولیدات اورجینال است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اشاره كرد: ۵۴ هزار مقاله در سال در نمایه های بین المللی نمایه می شود كه از این تعداد ۳۵ درصد (معادل ۱۸ هزار مقاله) با علوم پزشكی مرتبط می باشد، این در حالیست كه دانشكده پزشكی هاروارد تنها در یك سال ۱۸ هزار مقاله تولید می كند.
وی با اشاره به شیب تولیدات علمی در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: ما در حوزه تولیدات كمی و كیفی شیب رو به رشدی داریم و تعداد مقالات پراستناد نیز بطور قابل توجهی افزایش پیدا كرده است. همین طور تعداد مقالات با همكاری بین المللی نیز رشد داشته بطوریكه از هر ۴.۵ مقاله، یك مقاله با همكاری بین المللی به چاپ رسیده است.
زرقی اظهارداشت: دانشگاه های علوم پزشكی در سال های اخیر رشد بسیاری داشته اند اما دلیل فاصله دوم ما نسبت به دانشگاه علوم پزشكی تهران، تعداد هیئت علمی ما است كه آن دانشگاه ۱۹۰۰ هیئت علمی و دانشگاه ما ۱۴۰۰ عضو هیئت علمی دارد، ضمن اینكه در رتبه بندی وزارت بهداشت، دانشگاه اول در ۶ سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته اما دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی كه در رتبه دوم قرار دارد ۲۳۱ درصد در ۶ سال رشد داشته است.
وی اظهار داشت: در این دانشگاه ۲۵ هزار مقاله در ۲۰ سال تولید شده كه از این تعداد ۱۵ هزار مقاله در ۶ سال اخیر بوده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی اظهار داشت: ما در رتبه بندی وبومتریك ۱۰۷ پله و در رتبه بندی لایدن ۷۴ پله صعود داشته ایم.
وی با اشاره به اجرای برنامه جامع توانمندسازی هیئت علمی در دانشگاه اظهار داشت: به همین دلیل ۲ هزار كارگاه در طول سال برگزار كردیم.
زرقی از تهیه برنامه درسی آموزش پژوهش آگاهی داد و اظهار داشت: این برنامه درسی برای تصویب به وزارت بهداشت ارائه شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: در سال قبل سه بیمارستان و الان ۱۲ بیمارستان آموزشی این دانشگاه دارای واحد تحقیق و توسعه شده اند و در نظام ثبت بیماری ها همكاری مستمر دارند.
وی از اعطای ۱۲ گرنت پژوهشی به پژوهشگران دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: دو گرنت همتاپروری و پزشك پژوهشگر به مجموعه گرنت های دانشگاه اضافه شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اشاره كرد: بیشترین چاپ و خرید كتاب را در دانشگاه به ثمر رسانده ایم و رتبه اول كتابخانه مركزی و مدیریت منابع علمی را در میان دانشگاه علوم پزشكی كسب كرده ایم.
وی با اشاره به پروژه های كلان كشوری در این دانشگاه اظهار داشت: ۶ كوهورت كشوری در حال اجراست و پروژه های كلان را در دست اجرا داریم.
زرقی با اشاره به تدوین نقشه تمایز دانشگاه اظهارداشت: حالا تنها ۱۱ درصد هیئت علمی ما خاموش هستند و تلاش داریم با پشتیبانی از كلونی ها و افراد مؤثر در تحقیقات، این عده را نیز بیدار نماییم.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از راه اندازی دو پژوهشكده چشم و علوم اعصاب در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: در حوزه فناوری ۷۷ واحد فناور، ۸۰ شركت دانش بنیان و ۴۶ محصول دانش بنیان در دانشگاه فعال می باشند.
وی تاكید كرد: ما محصولات فناوری را در دانشگاه رونمایی می نماییم كه دارای پیوست های علمی قوی باشند و تابحال نیز ۴.۵ میلیارد تومان به فناوران دانشگاه وام داده ایم.
زرقی با اشاره به تشكیل كمیته مالكیت فكری دانشگاه از ثبت ۱۳۶ اختراع داخلی و ۲۱ پتنت خارجی آگاهی داد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اضافه كرد: حمایت فیزیكی از شركت های دانش بنیان در حال انجام می باشد و امیدواریم بزودی محصول «اتاق تمیز» رونمایی شود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های صنعتی اظهار داشت: با دو دانشگاه خواجه نصیر و صنعتی امیركبیر تفاهم نامه امضا كرده ایم و بزودی رویداد ایده بازار مشترك با آنها خواهیم داشت، ضمن اینكه با دانشگاه شریف نیز یك دستگاه شبیه سازی طراحی نموده ایم.


منبع:

1398/10/02
19:59:02
5.0 / 5
4209
تگهای خبر: بیمارستان , بین المللی , پزشكی , پژوهش
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲