معاون وزیر ارتباطات:

ثبت نام ۹۵ درصد سایتهای داخلی پربازدید برای تخفیف پهنای باند

ثبت نام ۹۵ درصد سایتهای داخلی پربازدید برای تخفیف پهنای باند

لیمو بلاگ: معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: در جهت تخصیص ترافیك نیم بهای پهنای باند به سایتهای داخلی، بیشتر از ۹۵ درصد سایتهای پرمخاطب ایرانی، IP آدرس خویش را در سامانه سازمان فناوری اطلاعات ثبت كردند.



حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه نزدیك به یكهزار و ۳۰۰ سایت اینترنتی با میزبانی داخلی جهت استفاده از ترافیك نیم بهای پهنای باند در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی به ثبت رسیده اند، اظهار داشت: این سایتها كه عموما سایتهای انتشار ویدئو هستند و ترافیك حجیمی را مبادله می كنند، بیشتر از ۹۵ درصد ترافیك داخلی كشور را در اختیار دارند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به برخی انتقادات از عدم محاسبه تخفیف نیم بهای اینترنت برای سایتهای داخلی اضافه كرد: شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصوبه ای، تمامی سایتهای داخلی را ملزم كرده است كه در پرتال سازمان فناوری اطلاعات، IP آدرس خویش را به ثبت برسانند.
وی اضافه كرد: الان نزدیك به یك هزار و ۳۰۰ سایت اینترنتی با میزبانی داخلی در این سامانه به ثبت رسیده اند كه طبق بررسی ها مشخص شد كه این سایتها پربازدیدترین و پرمخاطب ترین سایتهای اینترنتی داخلی را تشكیل می دهند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه الزامی برای ثبت سایتهای داخلی در این سامانه وجود ندارد، اظهار داشت: این امتیاز برای سایتهای با میزبانی داخل وجود دارد كه از ترافیك نیم بهای پهنای باند استفاده كنند و بنابراین باید برای دریافت این تخفیف آدرس IP خویش را در پرتال سازمان فناوری اطلاعات به ثبت برسانند.
وی با اشاره به اینكه الان این سایتها از تخفیف نیم بهای پهنای باند برخوردار شده اند، افزود: سایر وبسایتهای داخلی هم باید در این سامانه ثبت نام كنند تا اپراتورها برپایه این لیست، تخفیف مدنظر را برای این وبسایتها و كاربرانی كه از آنها استفاده می نمایند، لحاظ كنند.
معاون وزیر ارتباطات اضافه كرد: هم اكنون یكی از مشكلاتی كه در محاسبه تخفیف نیم بهای اینترنت برای وبسایتهای داخلی وجود دارد، این است كه این سایتها به صورت مداوم آدرس IP خویش را تغییر می دهند و با وجودی كه حتی یك بار در سامانه به ثبت رسیده اند اما به علت تغییر IP آدرس، اپراتورها اطلاعی از داخلی بودن آنها ندارند و ترافیكشان نیم بها محاسبه نمی گردد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینكه این وبسایتها باید مرتب آدرس سایت خود در سامانه را به روزرسانی كنند، اظهار داشت: در غیراینصورت كاربران، زمانی كه به این وبسایتها متصل می شوند به علت نبودن آدرس در لیست، شامل تخفیف نیم بها نمی شوند.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی امكان ثبت درخواست و تولید لیست سفید برای اعلام آدرس IP دارندگان ترافیك متقاضی اعمال تعرفه ترجیحی با داشتن قابلیت به روز رسانی آدرس های IP از جانب دارندگان ترافیك مذكور را فراهم می آورد.
سازمان فناوری اطلاعات در این باره اعلام نموده كه مسئولیت اطلاعات وارد شده به سامانه همچون آدرس IP و به روز رسانی مرتب آن به عهده ثبت نام كنندگان است.

1397/09/01
21:29:49
5.0 / 5
4383
تگهای خبر: تولید , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲