كشتی های رباتیك حرف زدن با یكدیگر را می آموزند

كشتی های رباتیك حرف زدن با یكدیگر را می آموزند

به گزارش لیمو بلاگ ارتش آمریكا به دنبال ارتقای كشتی های جنگی رباتیك خود است تا آنها بتوانند با یكدیگر تبادل داده كرده و صحبت كنند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، نیروی دریایی آمریكا اعلام نموده كشتی های جنگی رباتیك و خودران آن می توانند بدون احتیاج به دخالت انسان با یكدیگر ارتباط رادیویی برقرار كنند. برقراری این نوع ارتباطات می تواند با خدمه كشتی های عادی هم صورت گیرد.
هدف اصلی از افزودن این توانایی به كشتی های خودران شناسایی سریع و راحت موقعیت مكانی كشتی های دیگر و پیشگیری از برخورد و تصادم میان آنهاست. امكان مدیریت ترافیك دریایی توسط كشتی های جنگی رباتیك بدون احتیاج به دخالت انسان سبب می شود تا فرماندهان نظامی بتوانند وقت خویش را صرف امور مهم تری مانند برنامه ریزی عملیات جنگی كنند.
نیروی دریایی ارتش آمریكا می گوید قابلیت مورد اشاره بگونه ای به كشتی های رباتیك افزوده می شود كه آنها بتوانند در آن واحد با بیشتر از یك كشتی ارتباط برقرار كرده و موقعیت جغرافیایی خویش را برای آنها مشخص كنند. بدین منظور طراحی نرم افزارها و مدلهای شبیه ساز كامپیوتری در دستور كار ارتش ایالات متحده قرار گرفته است.
سیستم مورد اشاره كه نخستین آزمایش ها در مورد آن ظرف سه ماه آینده انجام می شود، در شرایطی كه ماهواره ای ارتباطی موقعیت یاب در دسترس نباشند هم به كمك نظامیان خواهد آمد.

1398/10/10
12:24:22
5.0 / 5
4924
تگهای خبر: سیستم , كامپیوتر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲