تجاری سازی طرح های نوآورانه نانو تسهیل می شود

تجاری سازی طرح های نوآورانه نانو تسهیل می شود

به گزارش لیمو بلاگ برای توسعه محصولات نوآورانه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برنامه ای طراحی نموده است. «نانومچ» عنوان آن است. تسریع و تسهیل در تجاری سازی محصولات نانو و پشتیبانی از فناوران و شركت های نوپا اهداف آن است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در حال حاضر بیشتر از ۶۰۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در كشور تولید می شود. محصولاتی كه از یك ایده شكل گرفته اند و در راه تجاری سازی قرار گرفتند.
در این راستا برای توسعه محصولات نوآورانه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برنامه ای با نام «نانومچ» طراحی نموده است. تسریع و تسهیل در تجاری سازی محصولات نانو و پشتیبانی از فناوران و شركت های نوپا همچون اهداف این طرح است.
چهار بسته حمایتی در این برنامه تعریف شده كه شامل بسته های تسهیلات، خدمات، مشاوره و آموزش است.
فناوران متناسب با نیاز خود می توانند از این بسته ها استفاده كنند. البته این نیاز توسط «نانومچ» با عنایت به شناختی كه از سطح هر فناوری و روند پیشرفت آن وجود دارد و برحسب زمان و شرایط جاری تشخیص داده می شود و خدمت مورد نظر در اختیار فناور قرار می گیرد.
برنامه «نانو مچ» هر سال با انتشار فراخوانی مبادرت به دریافت طرح های فناورانه می كند. امسال فراخوان مرحله دوم دوره هشتم این برنامه اعلام گردید و طرح ها در حال ارزیابی هستند تا بزودی برگزیده ها معرفی شوند.
این طرح ها ارزیابی می شود و طرح های تایید شده از مجموعه تسهیلات، حمایت ها و زیرساخت های موردنیاز برای پیشبرد و توسعه طرح بهره مند شوند.
طبق اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نانومچ سعی شده است تا در چارچوب یك برنامه دائمی بتوان آموزش ها و زیرساخت های لازم را در اختیار تیم ها قرار داد و این محصولات را به صنعت و بازار رساند. این طرح ها برپایه معیارهای ارزیابی مختلف موردبررسی قرار می گیرند.



1398/10/18
14:29:19
5.0 / 5
4269
تگهای خبر: تولید , خدمات , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳