به میزبانی مركز تحقیقات سیاست علمی كشور؛

كرسی یونسكو در ترویج علم افتتاح می شود

كرسی یونسكو در ترویج علم افتتاح می شود

به گزارش لیمو بلاگ كرسی یونسكو در ترویج علم، روز دوشنبه 23 دیماه در مركز تحقیقات سیاست های علمی كشور افتتاح می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، در حالیكه وحید احمدی، رئیس مركز تحقیقات سیاست علمی كشور در مراسم "بزرگداشت علم در خدمت صلح و توسعه" سال 97 برای افتتاح كرسی یونسكو در ترویج علم ابراز امیدواری كرده بود، این كرسی پس از حدود یك سال و دو ماه روز دوشنبه 23 دیماه در مركز تحقیقات سیاست علمی كشور افتتاح می گردد.
كرسی های یونسكو، ارگان های ملی یا منطقه ای هستند كه فعالیتهای آنها پیرامون یك مبحث خاص علمی متمركز شده است. یك كرسی یونسكو می تواند بعنوان یك "واحد جدید آموزشی" یا "پژوهشی" در یك دانشگاه یا نهاد تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی، تشكیل شده یا در یك گروه آموزشی دانشگاهی از راه تقویت برنامه های آموزشی- پژوهشی موجود در یك حوزه خاص ایجاد شود.


همچون خصوصیت های دانشگاه یا مؤسسه پژوهشی میزبان كرسی، می توان به انجام فعالیت آموزشی یا پژوهشی در یكی از حوزه های علمی مطابق با زمینه های پنجگانه تخصصی فعالیت یونسكو شامل آموزش، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی، فرهنگ، ارتباطات و اطلاعات اشاره نمود. همینطور وجود یك سرپرست و مدیر علمی برجسته در آن حوزه تخصصی؛ انجام فعالیتهای شاخص علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه فعالیت كرسی پیشنهادی طی چندین سال متوالی، دارا بودن تعدادی پژوهشگر و اعضای هیئت علمی متخصص و هم تعدادی دانشجو و محقق كه تحقیقاتی در سطوح عالی آموزشی و پژوهشی بر مبنای زمینه فعالیت كرسی پیشنهادی انجام دهند و وجود انتشارات شاخص علمی- پژوهشی همچون كتب، گزارش برنامه های علمی و پژوهشی و سالنامه های آماری همچون لازمه های تشكیل كرسی یونسكو در یك دانشگاه یا نهاد تحقیقاتی است.
"كرسی یونسكو در ترویج علم"، هفدهمین كرسی یونسكو در ایران است كه در یك دانشگاه یا نهاد تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی تشكیل می شود. پیش از این در اردیبهشت ماه سال 96، كرسی "ارتباطات علم و فناوری" در دانشگاه علامه طباطبایی، به ریاست هادی خانیكی، عضو هیئت علمی این دانشگاه تشكیل شد.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد كه به صورت خلاصه یونسكو (UNESCO) نامیده می شود، یكی از سازمان های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است كه در سال ۱۹۴۵ تشكیل شد. هدف این سازمان، كمك به صلح و امنیت در جهان از طریق همكاری بین المللی در زمینه های آموزشی و علمی و فرهنگی و تربیتی، به منظور افزایش احترام به عدالت و قانون مداری و حقوق بشر، بر پایه منشور سازمان ملل متحد است.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مراسم افتتاحیه "كرسی یونسكو در ترویج علم"، روز دوشنبه 23 دیماه از ساعت 14 الی 16 در محل مركز تحقیقات سیاست علمی كشور برگزار می گردد.



1398/10/19
23:18:04
5.0 / 5
4328
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴