بهاروند:

رویان به سمت تجاری سازی فناوری حركت می كند

رویان به سمت تجاری سازی فناوری حركت می كند

به گزارش لیمو بلاگ عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: رویان در صدد است به سمت تجاری سازی فناوری حركت نماید.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، بهاروند عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان امروز در مراسم افتتاحیه برج فناوری این پژوهشگاه اظهار داشت: رویان در ابتدا بعنوان مركز ناباروری راه اندازی شد اما بعدها وارد مقوله های سلول بنیادی شد.
وی اضافه كرد: رویان حالا مصداقی است از فناوری های نوآورانه در زمینه سلول بنیادی پزشكی بازساختی، ژن درمانی، سلول درمانی، مهندسی بافت. امید است كه در آینده پایگاهی برای شركتهای فعال نوپا و بزرگ در این حوزه ها باشد.
بهاروند افزود: یكی از خروجی های رویان مقالات است كه تا كنون بیشتر از دو هزار و دویست مقاله در آی اس آی داشته است.
به گفته وی پژوهشگاه روابط بین الملل خوبی با كشورهای دیگر داشته است؛ راز حركت رویان به صورت تدریجی بوده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینكه اكوسیستم رویان شامل محققان و پژوهشگران است تصریح كرد: این اكوسیستم كامل نبوده و حلقه مفقوده ای در زمینه تجاری سازی فناوری دارد.
بهاروند افزود: تابحال رویان به سمت تجاری سازی فناوری حركت نكرده بود یا حركت آن كمرنگ بوده؛ به عبارت دیگر توسعه پژوهش را داشتیم و به سمت بالینی حركت كرده ایم اما توسعه فناوری و تجاری سازی را مد نظر نداشتیم.
وی عنوان كرد: ازاین رو تلاش كردیم در این مدت علاوه بر توسعه زیرساختها، به دنبال حل حلقه مفقوده در زمینه تجاری سازی هم باشیم.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینكه زیست بوم رویان از علم تا فناوری شكل می گیرد اظهار داشت: رویان تلاش كرده با ایجاد شركتهای مختلف مشكلات كشور را برطرف كند.
بهاروند با تاكید بر اینكه باید روح رویان را در نوآوری و فناوری جستجو كرد، خاطرنشان كرد: آنچه كه سبب رونق رویان شد انسان ها هستند.

1398/10/22
19:18:33
5.0 / 5
4399
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , سیستم , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳