در یك شركت دانش بنیان محقق شد؛

تولید محلول شفاف ضد خش خودرو از گیاهان بومی

تولید محلول شفاف ضد خش خودرو از گیاهان بومی

لیمو بلاگ: پژوهشگران یك شركت دانش بنیان موفق به تولید محلولی شفاف از گیاههای بومی همچون گون شدند كه موجب جلوگیری از خط و خش روی خودرو می شود.



دكتر سعید صلحی، مدیر یك شركت دانش بنیان در پارك علم و فناوری دانشگاه تهران و مجری طرح «محلول ضد خش خودرو با گیاهان بومی» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ما در این شركت دانش بنیان موفق به تولید محلولی بعنوان پوشش های ضد خط و خش خودرو با استفاده از گیاهان بومی شدیم.
وی با اشاره به اینكه در تولید این محلول از گیاهانی همچون «گون» بهره بردیم، بیان كرد: نمونه خارجی این محلول وجود دارد و سفید رنگ است ولی در كشور موجود نیست.
صلحی با اشاره به اینكه این محلول به صورت سلفونی روی سطح خودرو بعنوان یك لایه قرار می گیرد، بیان كرد: یكی از مزیت های این محلول نسبت به نمونه خارجی، بیرنگ بودن آن است؛ وقتی روی خودرو اسپری می شود رنگ خودرو تغییری نمی كند و مانع از خط خطی شدن خودرو می شود.
وی با اشاره به كاربرد آن اظهار داشت: زمانیكه خودرو تولید می شود تا بدست مصرف كننده برسد در انبار و پاركینگ و... قرار می گیرد كه ممكنست مورد ضربه قرار بگیرد؛ این محلول مانع از لطمه به خودرو می شود.
به گفته مدیر این شركت دانش بنیان، این محلول قابل شستشو بوده و می توان مجدد روی خودرو اسپری كرد.
وی با اشاره به اینكه تست های این محلول در دانشگاه امیركبیر انجام گرفته و ثابت شده است، اضافه كرد: هم اكنون با یك شركت خودروسازی تفاهم نامه ای منعقد كرده ایم كه مقرر است مورد استفاده قرار بگیرد.
به گزارش لیمو بلاگ به نقل از مهر، این طرح دارای گواهی ثبت اختراع بوده و در پارك علم و فناوری دانشگاه تهران به نتیجه رسیده است.


منبع:

1398/10/23
14:06:06
5.0 / 5
4656
تگهای خبر: تولید , خودرو , خودروسازی , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳