برومند در مراسم تكریم و معارفه رئیس پارك فناوری فارس تاكید كرد

تصمیمی نگیریم كه كار شركتهای دانش بنیان را دشوارتر كند

تصمیمی نگیریم كه كار شركتهای دانش بنیان را دشوارتر كند

به گزارش لیمو بلاگ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان این كه قانون شركت های دانش بنیان باید از پروسه دانش بنیان حمایت كند، اظهار داشت: باید بدانیم مشكلات شركت های دانش بنیان و فناور چیست و تصمیمی نگیریم كه كار را برای آنان دشوارتر كند، بلكه لازم است حمایت های لازم را از آنها داشته باشیم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر برومند در حاشیه آیین تكریم و معارفه رئیس پارك علم و فناوری فارس و در نشست تخصصی پیگیری اجرای قوانین حمایتی از شركت های دانش بنیان كه در پارك علم و فناوری فارس برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به نیاز كشور به خدمات شركت های دانش بنیان باید راهكاری اساسی برای برون رفت این شركت ها از مشكلات پیش رو ارائه شود.

وی اشاره كرد: باید بدانیم مشكلات شركت های دانش بنیان و فناور چیست و تصمیمی نگیریم كه كار را برای آنان دشوارتر كند، بلكه لازم است حمایت های لازم را از آنها داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اشاره كرد: قانون شركت های دانش بنیان باید از پروسه دانش بنیان حمایت كند و در بحث ارزیابی این شركت ها لازم است روش كار تغییر كند و به سمت روش های مؤثر در دنیا برویم كه این امر نیازمند زمان است.

دكتربرومند با اشاره به اینكه شركت های دانش بنیان در حوزه اشتغال می توانند مؤثر باشند، اظهار داشت: شركت های بزرگی در كشور موجود است كه نمی توانند به راحتی وارد بازار شوند؛ در صورتیكه این شركت ها قابلیت بازسازی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: شركت های مستقر در پارك علم و فناوری می توانند به مثابه زنجیره راه اندازی شركت های بزرگ باشند و از این طریق اتفاقات بزرگی را در كشور رقم زنند.

دكتر برومند اظهار نمود: مساحت پارك های فناوری در كشور با پشتیبانی استانها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزایش یافته و نیز انعقاد تفاهم نامه دانشگاه شیراز و پارك علم و فناوری استان فارس جهت راه اندازی دره فناوری شیراز از اقدامات ارزشمندی است كه صورت گرفته است.

وی تشكیل شورای نمایندگان شركت های مستقر در پارك علم و فناوری فارس را یكی دیگر از اقدامات خوب برشمرد و اظهار داشت: این شورا باید با رویكرد استانی و منطقه ای برنامه ریزی كند و پیگیری های لازم را انجام دهد تا شركت های دانش بنیان بتوانند مشكلات این استان را حل كنند.

در ادامه دكتر مهدی كشمیری، مدیركل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: هم افزایی پارك علم و فناوری با تمام بخش ها می تواند در توسعه فعالیت ها مؤثر باشد كه خوشبختانه دراین زمینه تعامل خوبی بین پارك علم و فناوری و دانشگاه شیراز به وجود آمده است.

وی ادامه داد: پارك علم و فناوری یك مجموعه منطقه ای است و نباید این تصور باشد كه پارك یك سازمان ملی است و بودجه ملی دریافت می كند، پس باید تمام بخش های استان فارس از پارك علم و فناوری حمایت كنند.

دكتر كشمیری افزود: یك نگاه اكوسیستمی داریم كه زیربنای آن تعامل پارك علم و فناوری با تمام بخش های مؤثر است كه یكی از بخش ها، مدیریت استان است.
راه اندازی ناحیه نوآوری و فناوری؛ حركت مثبتی برای توسعه استان فارس
دكتر امین رضا ذوالقدر، رئیس پارك علم و فناوری فارس نیز در این جلسه به راه اندازی ناحیه نوآوری و فناوری فارس در دانشگاه شیراز اشاره نمود و اظهار داشت: امروز با مفاهیمی مانند استارتاپ ها و شتاب دهنده ها مواجه هستیم؛ بدین جهت نیاز است كه به سمت ناحیه نوآوری و فناوری حركت نماییم و زنجیره فناوری را شكل دهیم.

وی ادامه داد: برای استادانی كه در ناحیه نوآوری و فناوری، دانش آموختگان را حمایت كنند بعنوان خیرین علمی، كارت صادر می نماییم و تمام فعالان عرصه فناوری در این ناحیه درگیر فعالیت خواهند شد كه این خود موجب همگرایی و رشد می شود.

دكتر ذوالقدر افزود: حیف است كه از دانش فارغ التحصیلان استفاده نكنیم و برای این كار نیاز است كه شتاب دهنده های مختلفی در ناحیه نوآوری و فناوری مستقر شوند.

رئیس پارك علم و فناوری فارس اشاره كرد: از مدیران استان فارس درخواست حمایت داریم؛ برای اینكه ناحیه نوآوری و فناوری، حركت مثبتی در توسعه این استان خواهد بود.

دكتر ذوالقدر اضافه كرد: شركت هایی كه در حوزه پشتیبانی، بازاریابی و مدیریت با خلاء مواجهند، نیازمند است ناحیه نوآوری و فناوری به آنان كمك نماید تا از قابلیت های شركت های دانش بنیان به خوبی استفاده گردد.

درانتها این مراسم كه رؤسای دانشگاه ها، مدیران دستگاه های اجرایی استان فارس و مدیران عامل شركت های مستقر در پارك علم و فناوری فارس نیز حضور داشتند، ضمن معرفی دكتر ذوالقدر بعنوان رئیس پارك علم و فناوری فارس، از دكتر مُر، رئیس پیشین پارك تقدیر گردید."

برمبنای اعلام وزارت علوم، در این مراسم همین طور از اسماعیلی، خیر و مدیرعامل یكی از بنیادهای كشور كه ساخت نخستین و بزرگ ترین مركز رشد خیرساز كشور در شهر لار توسط این بنیاد در حال ساخت است، تقدیر به عمل آمد.




منبع:

1398/10/23
21:57:09
5.0 / 5
4313
تگهای خبر: پژوهش , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲