وب سایت فروش داده های دزدی تعطیل شد

وب سایت فروش داده های دزدی تعطیل شد

لیمو بلاگ: پلیس فدرال آمریكا با اجرای یك عملیات با همكاری پلیس هلند و ایرلند، وب سایتی به نام وی لیك اینفو كه اطلاعات هك شده كاربران اینترنت را به فروش می رساند، تعطیل كرد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از انگجت، WeLeakInfo یكی از سایت های مشهور فروشنده داده های شخصی كاربران اینترنت بود كه اطلاعات مربوط به بیشتر از ده هزار حمله هكری را جمع آوری كرده و به فروش می رساند.
در جریان اجرای عملیات شناسایی عوامل گرداننده این سایت، نیروهای پلیس در كشورهای هلند و ایرلند شمالی دو جوان ۲۲ ساله را دستگیر كرده اند كه گفته می شود با این سایت در ارتباط بوده اند. اف بی آی با همكاری برخی نیروهای پلیس در كشورهای مختلف اروپایی دامنه سایت WeLeakInfo را هم از كار انداخت و پیام هشداری را نیز در آن منتشر نمود.
بر اساس برآوردهای اولیه بیشتر از ۱۲ میلیارد نام كاربری و كلمه عبور در وب سایت مورد اشاره وجود داشت كه از وب سایت های مختلف و سایت های شركت های گوناگون تجاری به سرقت رفته بود.
WeLeakInfo این اطلاعات را در چارچوب یك پایگاه داده قابل جستجو سازماندهی كرده بود تا افراد با جستجوی آدرس ایمیل یك فرد بتوانند نام كاربری، كلمه عبور، شماره های تماس و آدرس های آی پی در رابطه با او را بیابند. دسترسی به اطلاعات مورد اشاره بوسیله پرداخت حق عضویت ممكن بود. حداقل رقم حق عضویت دو دلار اعلام شده بود.


منبع:

1398/11/01
18:50:32
5.0 / 5
4261
تگهای خبر: اینترنت , سازمان , سایت , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲