ارسال فشرده تصاویر با كیفیت ممكن شد

ارسال فشرده تصاویر با كیفیت ممكن شد

به گزارش لیمو بلاگ یك شركت دانش بنیان در كشور سخت افزاری هایی بر مبنای نیاز بازار در داخل كشور ساخته است كه امكان ارسال محتوای صوتی و تصویری با كیفیت بالا و استفاده از پهنای باند كم را فراهم نموده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یكی از اشكالات پیش رو تولیدات تصویری با كیفیت بالا، حجم بالای آن و در نتیجه استفاده بالای پهنای باند است و این اولین چالش در فرایند توزیع این قبیل محصولات است.
محمدكاظم نجفی مدیرعامل یك شركت دانش بنیان درباره خصوصیات و خصوصیت های محصول «فشرده ساز حرفه ای spark» این شركت اظهار داشت: با استفاده از این فشرده ساز، بالاترین كیفیت ارسال تصویر را در كنار كم ترین پهنای باند خواهیم داشت.
به گفته نجفی، پشتیبانی كامل از استانداردهای كدگذاری تصویر و استانداردهای متنوعی برای كدگذاری صدا نظیر، به كاربر امكان فشرده سازی تصویر با كیفیت مختلف ۴k را می دهد.
این فعال فناور افزود: فشرده ساز SPARK از ورودی تصویر با وضوح ۱۰۸۰p ۶۰FPS را افزون بر استاندارد مخابره تصاویر DVB پشتیبانی كرده تا امكان ارسال خروجی با بهترین كیفیت از راه تمامی بسترهای ارتباطی كاربردی همچون ماهواره (DVB-S/S۲)، تلویزیون دیجیتال(DVB-T/T۲)، شبكه های داخل استودیو(DVB-ASI) و شبكه جهانی وب (IP) فراهم گردد.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان بیان نمود: فشرده ساز SPARK دارای ورودی تصویر ۳G-SDI و ورودی صدای داخلی (Embedded) تا ۱۶ كانال بوده و دو خروجی IP و ASI به صورت پیش فرض روی این فشرده ساز وجود دارند. دو درگاه اترنت به منظور مدیریت و همینطور TSoIP روی دستگاه سوار شده است.
نجفی افزود: فشرده ساز SPARK قابلیت ارسال تصویر از راه IPV۴ به هر دو صورت Unicast و Multicast را به ۸ مقصد از پیش تعیین شده به همراه استاندارد ProMPEG FEC، دارد. قابلیت نصب منبع تغذیه اضافی روی این فشرده ساز، افزونگی(Redundancy) و قابلیت اتكای این دستگاه را بالا می برد.
وی اظهار داشت: با تاكید بر پشتیبانی از پروتكل مدیریتی SNMP امكان مدیریت این سیستم از هر نقطه ای فراهم گشته است. فشرده ساز SPARK تحت هرگونه فشار كاری به صورت ۲۴ ساعته هر روز هفته و سال قابل اتكا خواهد بود.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان به دیگر محصولات تولید این شركت اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر تجهیزات ارسال و دریافت صدا و تصویر، مبدل های شبكه و وامدوله سازها، سامانه آنتن مركزی بر بستر شبكه IP Headend، صداگذار و جداساز صدا، توزیع كننده های سیگنال ASI و SDI، سامانه تولید و ارسال راهنمای الكترونیكی برنامه ها (EPG)، سامانه مدیریت یكپارچه سر پایانه و بازهمتافتگر جریان های انتقال MPEG در این شركت تولید می شود.
وی به واردات محصولات مشابه به كشور اشاره نمود و اظهار داشت: پیشتر این قبیل تجهیزات به كشور وارد می شد و الان هم واردات صورت می گیرد كه عمده این تجهیزات ساخت كشورهایی همچون آمریكا، انگلیس، سوئد و چین هستند.
این فعال فناور بیان نمود: محصولات این شركت قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارد و الان هم خیلی از تجهیزات تولید شده این شركت به مرور جایگزین تجهیزات قدیمی صدا و سیما و یا سازمان های دیگر كه عموما هم ساخت كشور فرانسه هستند می شود.
به گفته نجفی، قیمت تولیدات این شركت عموما پایین تر از نمونه های مشابه خارجی آن است ولی در مواردی هم وجود داشته كه قیمت محصولات به علت كیفیت بالای آن از نمونه مشابه خارجی آن بالاتر هم بوده است.
مدیرعامل شركت دانش بنیان اظهار داشت: هم اكنون با تولیدات این شركت به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر شغل بوجود آمده است.

1398/11/08
20:09:26
5.0 / 5
4303
تگهای خبر: الكترونیك , تولید , دانش بنیان , سازمان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱