با ثبت حق اختراع جدید؛

اپل هم موبایل با نمایشگر تاشو می سازد

اپل هم موبایل با نمایشگر تاشو می سازد

به گزارش لیمو بلاگ اپل حق امتیاز اختراع یك دستگاه تاشو ثبت كرده كه در آن از فناوری جدیدی برای پیشگیری از تا شدن و تاب برداشتن نمایشگر انعطاف پذیر در حالت باز استفاده می شود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از دیلی میل، باتوجه به حق امتیاز اختراعی كه اپل اخیرا در آمریكا ثبت كرده، به نظر می آید این شركت می خواهد یك نسخه از آیفون تاشو بسازد. این حق امتیاز «دستگاه های الكترونیكی با نمایشگر انعطاف پذیر و لولا» نام دارد و درباره یك موبایل با نمایشگر انعطاف پذیر توضیح داده كه از وسط تا می شود. در این حق امتیاز روشی جالب برای حل یكی از اشكالات رایج در نمایشگرهای تاشو توضیح داده است. این مشكل مقدار فشار نامتوازنی است كه در هنگام باز یا بسته بودن نمایشگر به آن وارد می شود.
اختلاف فشار در بخش های مختلف نمایشگر به تا شدن یا تاب برداشتن آن منجر می شود و در نتیجه مشكلاتی در كیفیت تصویر در نقطه تاشدگی به وجود می آید. اپل برای حل این مشكل مكانیسمی ابداع كرده كه نمایشگر در نزدیكی لولا با زاویه اندكی از قاب خود بیرون كشیده می شود، این زاویه اندكی بیشتر از زاویه فشاری است كه از بخش های خارجی به نمایشگر وارد می شود. هنگامیكه دستگاه كاملا باز است، لولا با استفاده از دو باله كوچك داخلی نمایشگر را مسطح و صاف نگه می دارد. این باله های كوچك مانند دو داربست فلزی عمل می كنند تا نمایشگر صاف بماند و از خم شدن آن جلوگیری می كنند.

1398/11/16
23:08:26
5.0 / 5
4525
تگهای خبر: الكترونیك , شركت , فناوری , كیفیت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲