ستاری در همایش اهدای هدایای مقام معظم رهبری:

این مملكت هیچ احتیاجی به ما ندارد، ما هستیم كه به آن محتاجیم

این مملكت هیچ احتیاجی به ما ندارد، ما هستیم كه به آن محتاجیم

به گزارش لیمو بلاگ معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: این مملكت هیچ احتیاجی به ما ندارد ما هستیم كه به این مملكت محتاجیم. ریشه های این كشور محكم است. نباید تعهدی كه به ملت داریم از یاد ببریم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر سورنا ستاری در همایش اهدای هدایای مقام معظم رهبری به اهداكنندگان مدال های جهانی و كشوری به ایشان كه عصر امروز در سالن شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جای افتخار است كه در این مكان كه یادآور مجاهدت های دوران انقلاب است در خدمتتان هستم. شهدای هفتم تیر در این مكان به شهادت رسیدند.
وی اضافه كرد: ما در مبارزه ای میان ساختارهایی كه ۱۰۰ سال قبل در اقتصاد نفتی به وجود آمده و تغییر شكلی كه باید به اقتصادمان بدهیم قرار داریم. اگر پایه های اقتصاد ما نیروی انسانی شود كیفیت آموزش افزوده می شود.
ستاری با بیان این كه ساختارهای اقتصاد نفتی بسیار پیچیده است، اضافه كرد: در اقتصاد نفتی قوانین متناقض زیاد است و تغییر این ساختار به سمت اقتصاد بر پایه دانش به مبارزه همه ما نیاز دارد. اتفاقات خوبی در كشور افتاده و ركوردهای بی نظیری در حوزه نانو، بیوتكنولوژی، هوافضا و سلول های بنیادی داریم.
وی خطاب به دانش آموزان مدال آور المپیادی حاضر در این همایش اظهار داشت: مملكت خودرا فراموش نكنیم. ناامید نشویم. یادمان نرود كه بر دوش چه كسانی ایستادیم كه دنیا ما را دید. این مملكت به ما دِین ندارد ما هستیم كه به این كشور دین داریم. این كشور ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سال تاریخ دارد و فراز و نشیب های زیادی را گذرانده. این مملكت هیچ احتیاجی به ما ندارد ما هستیم كه به این مملكت محتاجیم. ریشه های این كشور محكم است. نباید تعهدی كه به ملت داریم از یاد ببریم.

امریكا هم چنین سیستم آموزشی ندارد
معاون رئیس جمهور افزود: سیستم آموزش عالی ما با تمام انتقاداتی كه به آن می شود و بعضی از آنها هم درست است دارد نیروهای كیفی را تربیت می كند كه در دنیا می درخشند. خود آمریكا هم چنین سیستم آموزشی ندارد. در دانشگاه های مطرح آمریكا صد درصد دانشجویان دكتری خارجی هستند سیستم آموزشی آمریكا نمی تواند افراد را به این سطح از دانش و علم برساند ولی در ایران این اتفاق می افتد.
وی اشاره كرد: پایه های اقتصاد ما باید جوانانی باشند كه سرمایه شان در جیبشان نیست بلكه در مغزشان است. آن موقع است كه ارزش یك كارآفرین مشخص می شود و ما می توانیم در این مبارزه پیروز شویم.
ستاری با بیان این كه ما حالا باتوجه به تحریم ها به نفت وابستگی چندانی نداریم، اظهار داشت: جای خوشی است كه الان پس از ۱۰۰ سال اقتصادی را تجربه می نماییم كه بر پایه زحمت استوار است. اساسا آینده كشور بر پایه اقتصاد دانش بنیان است. در بعضی فاكتورهای انسانی رتبه های دو و سه دنیا را داریم. اهمیت خودرا بدانیم. هیچ كشور اروپایی پیدا نمی كنید كه ۳۳، ۳۴ میلیون جوان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۴، ۵ میلیون دانشجو داشته باشد. این قدرت ماست كه باید وارد زندگی روزمره ما شود.
وی درانتها اضافه كرد: حتما هماهنگ نماییم كه جلساتی با عزیزان المپیادی داشته باشیم تا موارد و مشكلاتشان را بیان كنند و بتوانیم خدمات بهتری را به آنها ارائه نماییم. از این به بعد مسئولیت شما مدال آوران المپیادی بیشتر است. شما استعداد برتر هستید و باید به جایی برسید كه در جامعه موثر باشید. یادتان باشد كه ما با پول مردم درس خوانده ایم. معلم و بازنشسته و بقیه مردم مالیات داده اند كه ما درس بخوانیم به این امید كه مقرر است مشكلاتشان را حل نماییم. قرار نیست به آنها خیانت نماییم یا فراموششان نماییم. ما بر روی شانه های این ها ایستادیم كه دنیا ما را دید بدین سبب به آنها متعهدیم.




منبع:

1398/11/25
14:05:22
5.0 / 5
4234
تگهای خبر: تكنولوژی , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱