رییس پارك علم و فناوری خراسان رضوی مطرح كرد

لزوم تامین نیروی انسانی متخصص برای شركت های دانش بنیان

لزوم تامین نیروی انسانی متخصص برای شركت های دانش بنیان

به گزارش لیمو بلاگ رییس پارك علم و فناوری خراسان رضوی، اصلی ترین درخواست شركت های دانش بنیان از دانشگاه را تامین نیروی انسانی متخصص و كارآمد عنوان نمود و خواهان افزایش تعاملات و همكاری های مجموعه پارك با دانشگاه فردوسی شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، رضا قنبری در نشست مشترك رییس و مدیران گروه های آموزشی دانشكده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با مدیران پارك علم و فناوری خراسان، تصریح كرد: ما برای كاهش ریسك یك شركت دانش بنیان باید هزینه های آن شركت را پایین بیاوریم و مهم ترین هزینه یك شركت دانش بنیان و واحد فناور، هزینه تحقیق و توسعه آن شركت است.
وی ادامه داد: در خواست ویژه ما از دانشگاه، فراهم ساختن نیروی انسانی متخصص و كارآمد برای شركت ها به خصوص در بخش تحقیق و توسعه است.
قنبری، ضمن تاكید بر همكاری پارك و دانشگاه برای توسعه طرح كواپ (تحصیل همزمان دانشجویان با حضور در صنعت) اعلام نمود: از مجموع ۹ شركت كه دانشگاه فردوسی برای طرح كواپ در نظر گرفته است، ۸ شركت از مجموعه پارك علم و فناوری خراسان هستند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارك علم و فناوری خراسان، پوررضا، رییس دانشكده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد هم در این نشست ضمن ابراز امیدواری برای گسترش ارتباطات پارك و دانشگاه فردوسی در دوره ریاست دكتر قنبری، خواهان شكل گیری تیم مشتركی از دانشگاه و پارك برای تعریف و تقسیم درست وظایف به منظور افزایش تعاملات شد.
او همینطور معرفی شركت های موفق پارك و سخنرانی مدیران شركت ها به خصوص مدیران فارغ التحصیل از دانشگاه فردوسی را اقدامی پرارزش برای افزایش انگیزه دانشجویان عنوان نمود.
رییس دانشكده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد همینطور خواهان تعیین سازوكاری معین برای بهره گیری از ظرفیت های آزمایشگاهی دو طرف شد.
مهندس تفضلی، معاون تولید و توسعه واحدهای فناور پارك هم عمده خدمات آموزشی و مشاوره ای پارك را در حوزه كسب و كار دانست و مهم ترین مزیت حضور شركت ها را در پارك گسترش ارتباطات با نهادها و سازمان های مختلف عنوان نمود.
وی، همچون برنامه های پارك برای گسترش ارتباطات با دانشگاه را معرفی نمونه شركت های موفق در دانشگاه و همكاری در بحث كارآموزی و همینطور دوره پسادكترا ذكر كرد.
بافقی، مدیر گروه مهندسی كامپیوتر دانشگاه فردوسی هم تصریح كرد: شركت های پارك می توانند در حل مسائل مختلف و تولید محتوا به دانشگاه كمك كنند.
وی ادامه داد: ما در جهت تقویت نیروی انسانی و حمایت و تولید آزمایشگاه می توانیم با یكدیگر تعاملات گسترده ای داشته باشیم.
رییس و مدیران گروه های آموزشی دانشكده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد قبل از این نشست از مجتمع آزمایشگاهی پارك بازدید كردند و با فعالیت های آزمایشگاه های تخصصی پارك در حوزه سرامیك، برق، شیمی و مكانیك آشنا شدند.




1397/09/15
14:54:52
5.0 / 5
4790
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱