در دانشگاه تهران صورت گرفت

اهدای جایزه مدل ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی به شركت های برتر

اهدای جایزه مدل ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی به شركت های برتر

لیمو بلاگ: دبیر علمی كنفرانس مدیریت منابع انسانی با اشاره به پیوند خوب صنعت و دانشگاه، اظهار داشت: هدف از منابع انسانی این است كه بتوانیم نیازهای داخلی صنایع خودرا رفع نماییم و این حركت منجر به تولید محصولاتی شود كه بواسطه آن نیازهای كشور را برطرف نماییم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، آرین قلی پور در سومین كنفرانس مدیریت منابع انسانی كه در دانشكده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، اضافه كرد: متاسفانه یكی از اشكالات مدیران ما، آموزش های كتاب محور است، این قضیه تا جایی پیش رفته است كه مقالات علمی اساتید ما بیشتر متوجه دانشجویان خارج از كشور شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ضمن تاكید این سوژه كه مدیران ما در شرایط تحریم ها موفق عمل كرده اند، اشاره كرد: بررسی چالش های منابع انسانی در بنگاه های كسب وكار و بررسی آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی حوزه مدیریت منابع انسانی همچون مهمترین اهداف برگزاری این كنفرانس بوده است.
معرفی پیشتازان منابع انسانی كشور در دانشگاه تهران
جشمید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی كشور باز با اشاره به استخدام های رابطه ای در دولت، اظهار نمود: قدرت خرید مزدبگیران كاهش پیداكرده است و اصلی ترین سرمایه ای كه باید مورد توجه قرار بگیرد، سرمایه نیروی انسانی است.
وی اظهار داشت: استخدام های ما با معیارهای شایسته سالاری همخوانی ندارد و این مورد در بخش خصوصی بیشتر مشهود است.
انصاری افزود: اگر سرمایه گذاری ها پایین است، می توانیم سرمایه گذاری منفی را تحمل نماییم، ولی اگر سرمایه نیروی انسانی را بعنوان بخش عظیمی از سرمایه اجتماعی كشور از دست بدهیم، برنامه های توسعه دولت به خوبی پیش نخواهد رفت.
رئیس سازمان اداری و استخدامی كشور با اشاره به اینكه استخدام های تحمیلی به نظام اداری لطمه می زند، اشاره كرد: خیلی از مشكلات ناشی از تصمیات مدیران نیست، خیلی از مدیران به جای اینكه خودرا مسؤول بدانند، همه تقصیرها را به گردن نیروی انسانی می اندازند.
وی درانتها اظهار نمود: مشكل از جایی شروع شده است كه اداره كشور را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته ایم و نیروی انسانی را كسانی می دانیم كه وظیفه دارند ماموریت های اصلی دولت را محقق و برنامه هایی را تبیین و اجرا كنند و مسائل دیگر به حاشیه رفته است.
در اختتامیه این كنفرانس آیین اعطای جایزه مدل ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی به شركت های برگزیده خصوصی و دولتی برگزار گردید.
بر اساس این گزارش، مدل ۳۴۰۰۰ نقشه راهی برای تعالی سیستم های منابع انسانی در جهت تحقق استراتژی های سازمان است. از آنجائیكه نمی توان همه فرآیندهای منابع انسانی را در زمان كوتاه مستقر كرد، از این رو مدل ۳۴۰۰۰ به صورت تدریجی و مرحله ای طراحی شده است. هر مرحله تكاملی یك تغییر منحصر بفرد را در فرهنگ سازمانی می طلبد تا بتوان زمینه مناسب را برای جذب، حفظ و توسعه منابع انسانی فراهم نمود. یكی از خاصیت های جالب مدل ۳۴۰۰۰ آن است كه بعنوان یك سیستم یكپارچه در امتداد اهداف و استراتژی ها و نیازهای سازمانی، بلوغ به وجود می آورد. مدل زیربنایی مدل ۳۴۰۰۰ در سال ۲۰۰۱ برای نخستین بار در شركت های بزرگ و بخصوص شركت های دانش محور به كار گرفته شد و تابحال در شركت های بسیاری اجرا شده است.



1397/09/16
22:42:13
5.0 / 5
4576
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴