ستاری در پیام ویدئویی نوروزی مطرح كرد

اكوسیستم دانش بنیان برای یك جهش جدی آماده است

اكوسیستم دانش بنیان برای یك جهش جدی آماده است

به گزارش لیمو بلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاكید بر لزوم تقویت حوزه های زیستی و پشتیبانی از حوزه بیوتكنولوژی اظهار داشت: شركت های دانش بنیان هم اكنون بیش از 98 درصد داروهای كشور را تولید می كنند و داروهای مقابله با این ویروس هم در داخل كشور تولید می شود. امیدوارم به جایی برسیم كه بیش از 10 درصد كشور را اقتصاد بیوتكنوژی تشكیل دهد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در پیام نوروزی خود اظهار نمود: "خوشحالم كه یك بهار دیگر در خدمت شما عزیزان هستم. سال قبل سال پرباری برای شركت های دانش بنیان بود؛ البته بطور قطع توقعات همه ما بیشتر از این است."
وی افزود: شركت ها با وجود تحریم های سنگین توسعه قابل توجهی پیدا كردند و در حدود ۵ هزار شركت دانش بنیان توانستند درآمدی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ایجاد كنند. ما در حوزه های بسیاری پیشرفت های قابل توجهی داشتیم كه یكی از دلیلهای آن شاید تحریم های ظالمانه آمریكا بود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یكی از برنامه های جدی معاونت علمی در سال قبل را مقابله با مشكلات تحریم عنوان نمود و اظهار داشت: تهیه اقلام تحریم و مشكلاتی كه در صنایع مختلف وجود داشت و همین طور در حوزه های خاصی مثل بهداشتی، دارویی و سلامت مردم اتفاقات بسیار خوبی افتاد. اكوسیستم خوبی در حوزه دانش بنیان در كشور در حال شكل گیری است. چندین هزار استارتاپ كه فرزندان مردم هستند و در مدارس و دانشگاه های این مملكت تحصیل كردند، در این شركت ها خدمت می كنند. حمایت شما از این اكوسیستم، استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان موجب بلوغ شركت ها و توسعه ای می شود كه توسط جوانان خودتان ایجاد می شود. در رابطه با اتفاقی كه اخیراً درگیر آن هستیم، شاهد می باشیم كه اكوسیستم دانش بنیان به خوبی در مقابل ویروس كرونا كار انجام می دهد و با آن مقابله می كند.
ستاری با اشاره به شركت های حوزه ICT و شركت های حوزه بیوتكنولوژی؛ پژوهشگران و پرستارانی كه در این كشور بزرگ شدند و آموزش دیدند، اظهار داشت: شركت های دانش بنیان هم اكنون بیش از ۹۸ درصد داروهای كشور را تولید می كنند و داروهای مقابله با این ویروس هم در داخل كشور تولید می شود. دستگاه های بسیار پیشرفته آزمایشگاهی و پزشكی، دستگاه های خاص ICU در داخل كشور تولید می شود. در حوزه های ICT هم با استارتاپ ها در تماس هستیم و به خصوص روزهایی كه درمنزل هستیم، از سرویس های آنها استفاده می نماییم. امیدوارم به جایی برسیم كه بیش از ۱۰ درصد كشور را اقتصاد بیوتكنوژی تشكیل دهد.
وی تصریح كرد: ما نیروی انسانی فوق العاده ای داریم و شركت های فوق العاده ای داریم كه در حوزه بیوتكنولوژی كار می كنند و این حوزه بزرگ ترین حوزه ی تكنولوژی كشور هست. اتفاقات این روزها نشان میدهد ما برای تقویت حوزه زیستی خودمان نیاز داریم به صورت جدی از حوزه بیوتكنولوژی حمایت كنیم؛ اتفاقی كه در سال های گذشته هم به وقوع پیوسته و نتایج آنرا امروز شاهد می باشیم، خصوصاً در حوزه مقابله با كرونا كه امروز می توانیم پروتكل های جدید دارویی، درمان و بسیاری موارد دیگر را به نام خودمان به بازار عرضه نموده و در اختیار مردم قرار دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: تقاضای من از مردم شریف ایران این است كه از این اكوسیستم و زیست بوم كه توسط بچه های خودشان ایجاد شده، حمایت كنند. ما هم اهتمام می نماییم تمام امكانات لازم را برای ادامه فعالیت این جوانان و ایفای نقش آنها در جامعه و اقتصاد انجام دهیم.
ستاری اشاره كرد: شرایط فعلی كشور شرایط خاصی است؛ خصوصاً این روزها شرایط بسیار خاصی است، اما با تدبیر و صبر حل می شود؛ ولی كلید آن در دانش است. كشوری كه صاحب دانش و نیروی انسانی خلاق باشد، می تواند تمام این مشكلات را حل كند.
وی سپس به شعر حافظ اشاره نمود و اظهار داشت:
"مرغ زیرك چون به دام افتد تحمل بایدش
رند عالم سوز را با مصلحت بینی چكار
كار مُلك است آنكه تدبیر و تأمل بایدش
تكیه بر تقوا و دانش در طریقت كافری ست
راهرو گر صد هنر دارد توكل بایدش"
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درانتها اشاره كرد: با توكل بر خداوند و صبر و تكیه بر دانش ما می توانیم مسائل كشور را پشت سر بگذاریم؛ همانطور كه تا الان بر مسائل فائق آمدیم. سال ۹۹ سال بزرگی برای شركت های دانش بنیان خواهد بود و باید رشد قابل توجهی در این عرصه داشته باشیم. در عین حال فكر می نماییم اكوسیستم دانش بنیان برای یك جهش جدی آماده است.




منبع:

1399/01/03
11:53:41
5.0 / 5
3441
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تكنولوژی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳