ساخت سكونتگاه در مریخ و ماه با الهام از اوریگامی

ساخت سكونتگاه در مریخ و ماه با الهام از اوریگامی

لیمو بلاگ: تعدادی از محققان با الهام از هنر اوریگامی طرحی موسوم به ماه – مریخ را به اجرا گذاشته اند تا در قالب آن بتوان سكونتگاه هایی ساده و ایمن را در ماه و مریخ نصب كرد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، این سكونتگاه ها از منسوجات باكیفیت ساخته خواهند شد و برای سرپا نگهداشتن آنها از هنر اوریگامی یا تازدن كاغذ در ژاپن الهام گرفته می گردد.
البته سرپانگهداشتن سازه های اوریگامی در كرات دیگر با عنایت به فقدان جاذبه و جوی پایدار و هوای بسیار گرم یا بسیار سرد كار ساده ای نیست و احیانا باید برای تامین ایمنی این سازه ها از سازه های مستحكم اضافی هم بهره گرفت. به احتمال زیاد این سازه ها به لوله هایی متصل می شوند كه فرد در آنها نیازهای لجستیكی خویش را تامین كرده و سپس برای اقامت وارد سازه های اوریگامی می گردد.

از جمله سازمان های فعال در اجرای این طرح می توان به مركز فناوری و تحقیقات فضایی اروپا موسوم به ESTEC و گروه كاری بین المللی اكتشافات در ماه یا ILEWG اشاره نمود كه سازمان های فضایی دهها كشور جهان در آن عضویت دارند.
قرار است طراحی سازه های پارچه ای با استفاده از هنر اوریگامی صورت گیرد، اما به منظور تقویت پوشش این سازه ها از فرایندهای دیجیتال و برخی تركیبات شیمیایی خاص هم استفاده گردد. با این وجود محصول نهایی كماكان سبك و منعطف باقی خواهد ماند. انتظار می رود نمونه اولیه این سازه تا سال ۲۰۱۹ آماده شود.

1397/07/03
15:01:28
0.0 / 5
4986
تگهای خبر: بین المللی , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱