در گزارش لیمو بلاگ اعلام شد

ظرفیت ایجاد ۵ كارخانه نوآوری در تهران

ظرفیت ایجاد ۵ كارخانه نوآوری در تهران

به گزارش لیمو بلاگ مدیر كل توسعه شعب و پردیس های پارك فناوری پردیس با اعلان اینكه تهران ظرفیت دارد تا 5 شعبه پارك فناوری پردیس در چارچوب كارخانه نوآوری داشته باشد، بیان كرد: سومین شعبه در حال راه اندازی است.



مهدی عظیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: این کارخانه نوآوری آزادی شعبه اول پارک فناوری پردیس بشمار می رود که سال قبل با حضور رئیس جمهور افتتاح رسمی گردید و الان تعداد زیادی از استارت آپها در آن مشغول فعالیت هستند.
به گفته مدیر کل توسعه شعب و پردیس های پارک فناوری پردیس، شعبه دوم پارک فناوری پردیس که حالا در حال تکمیل است در شرق راه اندازی شده و هشتاد درصد تیم ها حالا در آن مستقر هستند.
وی درباب شعبه دوم پارک فناوری پردیس در چارچوب کارخانه نوآوری «های وی» اظهار داشت: اینجا فضایی در اختیار سازمان فضایی بوده که کارهای اداری در آن انجام می شد و به معاونت علمی واگذار شد. متراژ این مکان برابر با ۵ هزار متر است که شعبه دیگر پارک فناوری شمرده می شود.
مدیر کارخانه نوآوری با تاکید بر اینکه می بایست برخی از تیم ها در آن مشغول فعالیت شوند وسپس راه اندازی رسمی شود، اشاره کرد: البته که این کارخانه به عظمت کارخانه نوآوری آزادی نیست اما بعنوان شعبه دوم به راه افتاده است.
عظیمیان با تاکید بر اینکه برای ایجاد شعبه سوم پارک فناوری پردیس «پردیس سامیت» هم در حال رایزنی هستیم، اظهار داشت: بنظر می رسد تا ۵ شعبه در تهران امکان فعالیت و خروجی مطلوب داشته باشد.
مدیر مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس اشاره کرد: معاونت علمی و فناوری در استان های مختلف اقدام ترویجی ایجاد کارخانه های نوآوری کرده و بسیاری از آنها به کارخانه آزادی آمدند تا مشاوره بگیرند و در امتداد آن بتوانند یک کارخانه را راه اندازی کنند.
مدیر کارخانه نوآوری افزود: آذربایجان شرقی، اردبیل، یزد، اصفهان، شیراز و … به کارخانه آزادی آمدند تا از اینجا ایده بگیرند.
عظیمیان اضافه کرد: با توجه به این که هیئت دولت ابلاغ کرده که هر استانداری تا اختتام دولت کارخانه نوآوری راه اندازی کند، این وظیفه ما را سنگین تر می کند. مدیریت کارخانه های نوآوری که مقرر است در اماکن متروکه راه اندازی شود به عهده استان های دیگر است.
وی اضافه کرد: ما در تهران، شعب دیگر پارک در تهران را مدیریت می نماییم ولی مابقی کارخانه های نوآوری در استانها و شهرستان ها با مدیریت خودشان است.


منبع:

1399/02/12
23:44:04
5.0 / 5
3363
تگهای خبر: سازمان , فناوری , مشاوره
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱