امنیت غذایی كشور را با حفظ ذخایر ژنتیكی تأمین نماییم

امنیت غذایی كشور را با حفظ ذخایر ژنتیكی تأمین نماییم

به گزارش لیمو بلاگ دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به ذخایر ژنتیكی كشور، اظهار داشت: این منابع مهم انسانی، حیوانی، گیاهی و میكرو ارگانیسم ها امنیت غذای كشور را تأمین خواهد نمود.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی ایران را کشوری غنی از منابع و ذخایر فسیلی توصیف کرد و اضافه کرد: این منابع در کنار ارزش مادی که دارند، پایه و اساس همه تولیدات بیولوژیک شامل کشاورزی، غذایی، دارویی، صنعتی و شیمیایی هم محسوب می شوند.
وی افزود: استفاده پایدار از منابع پایه ای طبیعی می تواند به فقرزدایی و تأمین امنیت غذایی کشور بینجامد و در نتیجه توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را به دنبال داشته باشد.
قانعی با تاکید بر تعریف برنامه های مختلفی برای افزایش بهره وری و حفظ منابع ژنتیکی کشور، اظهار نمود: ستاد توسعه زیست فناوری در کارگروه زیست بانک و ذخایر ژنتیکی، ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بانکهای ژن و زیست بانکهای کشور را دنبال می کند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: حفاظت، صیانت و بهره برداری پایدار از این منابع تضمین کننده حیات کشور در حال و آینده خواهد بود و انتقال آن به نسل های آینده از وظایف مهم ملی همه ما است.



1399/02/14
20:40:13
5.0 / 5
2941
تگهای خبر: تولید , خدمات , فناوری , كیفیت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳