امضای سندی جهت راه اندازی ناحیه نوآوری پردیس

امضای سندی جهت راه اندازی ناحیه نوآوری پردیس

به گزارش لیمو بلاگ در جهت ایجاد ناحیه نوآوری پردیس، با امضای تفاهم نامه ای سند راه اندازی فاز ۴ پارك فناوری پردیس به امضا رسید.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا در جهت ایجاد ناحیه نوآوری پردیس، تفاهم نامه راه اندازی فاز ۴ پارک فناوری پردیس در نشستی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس به امضا رسید. همینطور در این جلسه قرارداد و سند توسعه پارک در حریم جنوبی پردیس، میان پارک فناوری پردیس و شرکت عمران شهر جدید پردیس منعقد شد.
مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوی پردیس با اشاره به اینکه این پارک فناوری تا کنون در سه فاز توسعه پیدا کرده و مجموع مساحت آن در این سه فاز حدودا به ۶۰ هکتار رسیده است، اظهار داشت: بر اساس قراردادی که امروز به امضا رسید، ۳۰ هکتار مساحت جدید در چارچوب فاز ۴ به پارک فناوری پردیس الحاق می شود و با این اقدام محدوده عملیاتی پارک تا ۹۰ هکتار افزایش می یابد. این افزایش، مساحت پارک فناوری پردیس را به بزرگترین محدوده عملیاتی پارک های فناوری کشور تبدیل خواهد نمود.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه دیگری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت دانشگاه آزاد واحد پردیس به پارک فناوری پردیس، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵ هکتار مساحت دارد و با انعقاد این تفاهم نامه ابعاد عملیاتی پارک فناوری پردیس در حدود ۱۱۰ هکتار خواهد شد. با امضای این دو قرارداد عملا مقدمه ایجاد ناحیه نوآوری پردیس بوجود آمده است.
رییس پارک فناوری پردیس در مورد طرح ناحیه نوآوری بیان نمود: طرح ناحیه نوآوری پردیس سال قبل به تایید هیئت امنای پارک فناوری پردیس رسید و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردید.

افزایش مساحت پارک به ۹۰ هکتار و تعریف فاز دانشگاهی در ارتباط نزدیک با پارک، همچون مقدماتی بود که برای پیاده سازی طرح ناحیه نوآوری پردیس پیشبینی شده بود و محقق شد. همینطور ساخته شدن زیرساخت های خدمات عمومی و شهری در پارک هم از دیگر مقدمات اجرایی شدن این طرح بود که در این عرصه هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. با این اوصاف فکر می کنم سالجاری بتوانیم از پروژه ناحیه نوآوری پردیس رونمایی نماییم.
صفاری نیا در مورد سند دوم امضا شده در این جلسه، اظهار نمود: همینطور سند دیگری امروز بین پارک فناوری پردیس و شرکت عمران شهر جدید پردیس به امضا رسید. این سند برای توسعه آتی پارک در حریم جنوبی شهر پردیس است. راه اندازی فاز اول این پروژه با حدود ۵۰۰ هکتار مساحت، امروز به امضا رسید. این قرارداد شامل توافق های کلی شامل کاربری و جانمایی است.
وی با اشاره به اینکه با الحاق این ۳۰ هکتار جدید به پارک فناوری پردیس، تا سه سال آینده، ظرفیت استقرار ۱۰۰۰ شرکت را در پارک خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: آمار ۲۵۰ شرکت مستقر در پارک با راه اندازی فاز ۳ و ۴، با رشد ۴ برابری به ۱۰۰۰ شرکت خواهد رسید. به همین تناسب تعداد شاغلان در این شرکت ها هم ۴ برابر خواهد شد و تعداد نیروی تحصیلکرده شاغل در پارک به حدود۲۰ هزار نفر خواهد رسید.
به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، اقدامات زیرساختی و عملیاتی فاز ۳ تا شهریور ماه تمام می شود و از دو ماه آینده کار آماده سازی زیرساخت های فاز ۴ آغاز خواهد شد.



1399/02/16
23:14:01
5.0 / 5
2828
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲