با تلاش محققان كشور صورت گرفت

تولید نانوماسك خشك برای ترمیم پوست صورت

تولید نانوماسك خشك برای ترمیم پوست صورت

به گزارش لیمو بلاگ محققان یكی از شركت های دانش بنیان با استفاده از فناوری نانو، ماسك های خشكی برای پوست صورت ارائه كردند كه در مدت زمان كمتر از 10 دقیقه موارد موثره خویش را برای جذب در پوست، رهاسازی می كند.


نیکی عارفی از محققان این طرح در گفتگو با ایسنا در این خصوص توضیح داد: تولید ماسک های زیبایی صورت همچون دستاوردهای دانش بنیان ما بوده است که با استفاده از تکنولوژی نانو الیاف و فرایند الکتروریسی تولید شد.
وی با اشاره به جزئیات این محصول تصریح کرد: بر روی بستر ماسک های آرایشی موجود، یک لایه نانو الیاف حاوی داروی موثره قرار داده شد که این فرایند از راه روش الکتروریسی اجرایی شده است.
عارفی با تاکید بر اینکه بر خلاف ماسک های صورت رایج که " تر" هستند، این ماسک تولید شده خشک است، اظهار نمود: این ماسک خشک در تماس با پوست مرطوب، ماده موثره خویش را در مدت 8 تا 10 دقیقه بر روی صورت قرار می دهد.
این محقق خاطرنشان کرد: ماسک های تجاری موجود حداقل به زمان 20 تا 30 دقیقه ای نیاز دارد تا مواد موثره آن، بر روی پوست صورت قرار گیرد ولی ماده موثره این ماسک نانویی در مدت زمان کمتری مواد موثره خویش را رها سازی می کند تا جذب پوست شود.
به قول وی، پس از برداشتن ماسک نانویی نیازی به ماساژ دادن برای جذب بهتر ماده آرایشی نیست.
او در آخر تصریح کرد: دانش فنی تولید این ماسک کسب شد و درحال مذاکره برای جذب سرمایه گذار هستیم.



1399/03/05
22:23:21
5.0 / 5
2995
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲