معاون وزیر بهداشت قزاقستان مطرح كرد

غلبه بر ویروس كرونا بوسیله اشترك فناوری و دستاوردهای علمی

غلبه بر ویروس كرونا بوسیله اشترك فناوری و دستاوردهای علمی

به گزارش لیمو بلاگ معاون وزیر بهداشت قزاقستان بر لزوم گسترش همكاریهای علمی برای مقابله با ویروس كرونا اصرار كرد و اظهار داشت: باور داریم با ابتكارات فناورانه و دستاوردهای علمی می توانیم بر این بیماری غلبه نماییم.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، اولشاس ابیشو، در دومین روز از هفتمین نشست برنامه "تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی" با تاکید بر لزوم گسترش همکاریهای علمی برای مقابله با ویروس کرونا، با اعلان اینکه قزاقستان از ۳۰ آوریل ( ۱۱ اردیبهشت) آزمایش گسترده کارکنان خدمات عمومی در بخش درمان و نیروهای پلیس را شروع کرد که برای بیماریابی بسیار مفید بود، اضافه کرد: در ادامه مبادرت به انجام آزمایشات تصادفی از سایر بخش های جامعه شد و به این شکل اقدامات ضروری را در فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه ها انجام دادیم. همین طور آموزش بهداشت عمومی و آموزش به گروه های پرخطر از دیگر اقداماتی بود که به کنترل سرایت کرونا در این کشور کمک کرد.
معاون وزیر بهداشت قزافستان ارائه آموزش ها و نظارت های بهداشت عمومی به شکل دیجیتالی را از دیگر اقدامات این کشور برای کاهش شیوع این ویروس نام برد و تصریح کرد: همکاری با متخصصین از کشورهای دیگر می تواند به کنترل روند این بیماری در کشورها کمک نماید و بدین سان تولید واکسن کرونا با همکاری و هم افزایی کشورها ممکنست.
ابیشو برگزاری این جلسه را یکی از بهترین اقدامات و تجربه ای خوب برای همکاری دانشمندان در زمینه علمی دانست و اظهار داشت: باور داریم با ابتکارات فناورانه و دستاوردهای علمی می توانیم بر این بیماری غلبه نماییم.
درخواست نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد برای تبادل تجربیات علمی
جرج چدیک؛ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم همکاریهای کشورهای مختلف برای مقابله با چالش کرونا اظهار داشت: دفتر همکاریهای جنوب سازمان ملل متحد خواهان همکاری و تبادل تجربیات علمی بیشتر با کشورهای اسلامی است.
وی افزود: ما خواهان همکاریهای بیشتر در زمینه های علمی به خصوص زنان در این کشورها هستیم و می خواهیم بیشتر از شما یاد بگیریم. همه کشورها باید با هم برای مبارزه با این بیماری تلاش کنند.
درگیری وسیع دنیا با کرونا
پروفسور جکی یینگ، برگزیده جایزه مصطفی(ص) نیز در نشست تبادل فناوری جایزه مصطفی(ص) اظهار داشت: کشورهای زیادی با تبعات همه گیری کرونا روبرو هستند.
وی اضافه کرد: در اقتصاد جهانی شده دنیا، وقتی یک کشور با همه گیری روبرو می شود مرزهای خودرا می بندد، عواقب بیماری بیشتر خواهد بود و جبران آن سخت تر است؛ بدین جهت وضعیت دشوار کنونی از جهات مختلف همه ما را وادار می کند برای مبارزه با کرونا همکاری نماییم و فقط وقتی با هم باشیم می توانیم بر این بحران غلبه نماییم.




منبع:

1399/03/09
09:55:41
5.0 / 5
2571
تگهای خبر: تولید , خدمات , سازمان , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱