صادرات چادرهای نانویی ایرانی به ۲ كشور

صادرات چادرهای نانویی ایرانی به ۲ كشور

لیمو بلاگ: چادرهای نانویی با خاصیت آنتی باكتریال تولید شده از طرف پژوهشگران كشور به كردستان عراق و اكراین صادر شد و این پژوهشگران درصدد هستند تا با بهره گیری از دو فناوری نانویی دیگر، پایداری خواص ضد چروك در پارچه های پنبه ای را بالا برند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، صابر قاضی پور، مدیر اجرایی موسسه تولیدکننده چادرهای نانویی با اعلان اینکه سال قبل این چادرها به کشورهای نیجریه و سوریه صادر شدند، اظهار داشت: در کنار آن این محصول برای مشتریان در افغانستان نیز ارسال و نمونه هایی از این محصول نیز به کردستان عراق و اکراین ارسال شده است. این پارچه های چادری دارای پوشش نانو به سبب نازک بودن و ظرافتی که دارند در تولید لباس شب نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ بدین سبب بازار این محصول تنها کشورهای اسلامی نیست و می تواند به کشورهای مختلف صادر شود.
قاضی پور از تولید و فروش ماهانه ۸۰۰ قواره چادر نانو در سال قبل آگاهی داد و اظهار داشت: به سبب استفاده از فناوری نانو این چادرها دوام و قوام بالایی دارند، در نتیجه برای مشتریان از جذابیت بالایی برخوردار می باشند. ما از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک در این پارچه ها استفاده کردیم و علاوه بر تولید پارچه های چادری، از این فنآوری برای تولید لباس مردانه نیز استفاده می شود، بطوریکه هم اکنون در هر فصل حدودا ۱۰ هزار پیراهن مردانه با بهره گیری از این فناوری تولید و به بازار عرضه می شود.
وی از برنامه این موسسه جهت استفاده از فرصت های تحقیقاتی در داخل کشور آگاهی داد و اضافه کرد: سال قبل با همکاری برنامه "آی چلنج" چالشی با هدف ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه های پنبه ای با کمک فناوری نانو برگزار کردیم که در نهایت دو فناور برتر عرضه شدند و هم اکنون به دنبال توسعه فناوری ارائه شده توسط این دو فناور هستیم.
این محقق با اشاره به استقرار این موسسه در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، اشاره کرد: یکی از تجهیزات پوشش دهی منسوجات را در این مرکز برای ارائه خدمات قرار دادیم. با این کار، فناوران و محققانی که نیاز دارند منسوجات خودرا پوشش دهی کنند با کمترین هزینه و سریع ترین زمان می توانند از خدمات این دستگاه استفاده کنند.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، این موسسه فرهنگی پژوهشی تولیدکننده انواع چادر و قواره های چادری در محصولات خود از نانوذرات آنتی‎باکتریال استفاده می نماید و انواع چادر با خاصیت آنتی باکتریال را به بازار عرضه نموده است.




منبع:

1399/03/17
23:35:19
5.0 / 5
3096
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , صادرات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵