استفاده از فرش های آنتی باكتریال ایرانی در كشورهای اروپایی و آسیایی

استفاده از فرش های آنتی باكتریال ایرانی در كشورهای اروپایی و آسیایی

به گزارش لیمو بلاگ فناوران یكی از شركت های فعال در عرصه تولید فرش های ماشینی با آنتی باكتریال كردن محصولات خود موفق به صادرات فرش های تولیدی به برخی كشورهای اروپایی و آسیایی شدند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا یکی از شرکت های فناور، یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده نخ پلی استر فیلامنت در صنعت فرش ماشینی کشور است و با انجام تحقیقات دانش محور و ارتباط مستمر با مراکز پژوهشی در چند سال گذشته، موفق به تولید انواع نخ پلی استر آنتی باکتریال جهت استفاده در صنعت نساجی و تولید فرش های ماشینی آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو شده است.
فرش های تولیدشده با این نخ ها از خواص آنتی باکتریال برخوردار بوده و به علت استفاده از نانومواد، رشد باکتری و کپک در این فرش ها به شدت کاهش یافته و بسیار سلامت محور هستند. ازاین رو برای کودکان و افراد کهنسال که نسبت به آلودگی های محیطی حساسیت بیشتری دارند، مناسب هستند.
به گزارش ستاد نانو، میکروب ها، باکتری ها و میکروارگانیسم ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از علل اصلی ایجاد بیماری ها، عفونت ها و ایجاد بوی بد هستند. بنابراین استفاده از مواد ضدعفونی کننده که منجر به کاهش فعالیت این موجودات می شود، می تواند حائز اهمیت باشد.
در این راستا فعالیت ضدمیکروبی ذرات نقره به اثبات رسیده و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است و بر این اساس این شرکت با هدف پیشگیری از بوگرفتن فرش در اثر تماس عرق بدن با سطح آن در مراکز پر رفت و آمد از این تکنولوژی در تولید فرش های ماشینی بهره برده است.
این محصول حاوی نانومواد آنتی باکتریال به کشورهای مختلف اروپایی چون اتریش، آلمان و انگلستان، کشورهای آفریقایی و آسیایی صادر گردیده است.



1399/03/25
14:23:09
5.0 / 5
2481
تگهای خبر: پژوهش , تكنولوژی , تولید , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳