افتتاح ۵ مركز نوآوری و صندوق پژوهش در همدان

افتتاح ۵ مركز نوآوری و صندوق پژوهش در همدان

پنج مركز نوآوری در استان همدان به صورت ویدئوكنفرانس و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور راه اندازی شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، مراکز نوآوری انگور و کشمش ملایر، نوآوری تعاون، نوآوری اجتماعی، نوآوری نهاوند و نوآوری سفال و سرامیک لالجین این مراکز هستند.
ستاری با حضور در پارک علم و فناوری همدان در جمع خبرنگاران، بر تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط دانش بنیان ها اصرار کرد و اظهار داشت: حدودا هیچ تجهیزی را دراین زمینه از دیگر کشورها وارد نکردیم و همه نیازمان با اتکا به توان داخلی تامین شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر این که زیست بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در ایام کرونایی بود، بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا توان دانش بنیان ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.
بگفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از روزهای ابتدای شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشور، دانش بنیان ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور همچون تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تامین کردند.
ستاری افزود: دانش بنیان ها توانستند دستگاه ونتیلاتور که یک دستگاه پیچیده فنی است را هم در داخل تولید کنند و در اختیار بیماران قرار دهند. ما در طول این مدت حتی یک دستگاه ونتیلاتور هم از خارج وارد نکردیم.
رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: دانش بنیان ها در حوزه تامین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به فهرست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می آید. این کار بزرگ از عهده دانش بنیان ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.
ستاری معتقد می باشد که زیست بوم فناوری و نوآوری در زمان بحران مسیر خودرا به درستی پیدا کرد و با تمام قوا به میدان مقابله با بیماری کرونا آمد.
راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در استان همدان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تاخیر استان همدان در ایجاد صندوق پژوهش و فناوری، اظهار داشت: این اتفاق با تاخیر افتاد اما اساسا تاثیر زیادی در توسعه اقدامات فناورانه استان خواهد داشت.
ستاری معتقد می باشد که صندوق های استانی بهتر عمل می کنند تا اینکه صندوقی از تهران نیازهای استانی را رفع کند. این صندوق با شناسایی مشکلات و نیازهای فناوران، خدمات مختلفی به آنها ارائه می کند. البته این کار به فرهنگ سازی هم نیاز دارد اینکه فرهنگ سرمایه گذاری های خطرپذیر در استانها توسعه یابد.
برمبنای اعلام معاونت علمی، در این سفر فاز نخست ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان همدان با مساحت ۶ هزار متر مربع راه اندازی شد. واگذاری زمین های پارک به شرکت های دانش بنیان و فناور هم برنامه دیگری بود که با حضور ستاری صورت گرفت.
همین طور صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کار خودرا شروع کرد. این صندوق بازوی مالی پارک است و کارهایی مانند دادن وام و ضمانت بانکی برای شرکت های فناور و دانش بنیان را انجام می دهد.



1399/05/04
23:24:27
5.0 / 5
2172
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تولید , خدمات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱