حداد عادل در جشنواره بین المللی فارابی:

حوزه علوم انسانی نیازمند نوسازی و بازسازی است

حوزه علوم انسانی نیازمند نوسازی و بازسازی است

به گزارش لیمو بلاگ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی باتاكید بر اینكه حوزه علوم انسانی نیازمند نوسازی و بازسازی است، ابراز امیدواری كرد كه فعالیت های شورای تحول وزارت علوم بتواند به به روزكردن و كاربردی سازی این حوزه بینجامد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، غلامعلی حداد عادل امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره فارابی که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، انتخاب نام فارابی برای این جشنواره را نامی شایسته دانست و اضافه کرد: ما وارث فرهنگ و تمدنی هستیم که بزرگانی مانند ابونصرفارابی که پس از ارسطو با نام "معلم ثانی" شناخته می شود را در خود پرورش داده است.
وی با تاکید بر اینکه علوم انسانی در ایران سنت دیرینه دارد، اظهار نمود: پیامی که باید این جشنواره به جامعه و مسئولان برساند، این است که مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست.
حداد عادل با اشاره به بعضی از تصورات در مورد علوم انسانی، تصریح کرد: برخی چنین تصور می کنند که مشکلات و مسایل کشور تنها به دست مهندسان و پزشکان قابل حل است و برای حوزه علوم انسانی شان گره گشایی کمتری متصور هستند و جشنواره فارابی باید نقش علوم انسانی در حل مسایل کشور را تبیین کند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی باتاکید بر اینکه حوزه علوم انسانی نیازمند نوسازی و بازسازی است، خاطرنشان کرد: در این راه ما همینطور باید از تجربیات جهانی استفاده نماییم و سرستیز با آنها نداشته باشیم، ولی باید در این راه استقلال خویش را حفظ نماییم و تقلید کورکورانه نداشته باشیم.
وی افزود: بر این اساس در شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تحول علوم انسانی اقداماتی صورت گرفت که نتیجه آن تشکیل شورای تحول علوم انسانی است که از 10 سال قبل این شورا تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خویش را شروع کرد.
حدادعادل ابراز امیدواری کرد که فعالیت این شورا به به روزسازی و کارآمد شدن علوم انسانی منجر شود.



1399/05/27
23:36:06
5.0 / 5
1833
تگهای خبر: فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵