برنامه های پارك پردیس برای بومی سازی اقلام راهبردی صنعت نفت با خدمات حمایتی به شركت ها

برنامه های پارك پردیس برای بومی سازی اقلام راهبردی صنعت نفت با خدمات حمایتی به شركت ها

لیمو بلاگ: مدیركل سرمایه گذاری و بومی سازی پارك فناوری پردیس از برنامه های این پارك برای توسعه خدمات هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری به تمامی شركت های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با هدف بومی سازی حداكثری اقلام راهبردی و استراتژیك صنعت نفت اطلاع داد.


به گزارش ایسنا، احمد عسگری خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان حوزه نفت و پتروشیمی را با هدف رسوخ دانش فنی و توسعه توانمندی های شرکت ها در این عرصه دانست و اضافه کرد: مأموریت بومی سازی حداکثری اقلام راهبردی و استراتژیک صنعت نفت در پارک فناوری پردیس به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید تدوین شده است و در این راستا پارک فناوری پردیس در تلاش است تا بتواند خدمات هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری به تمامی شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و سایر نهاد در رابطه با این صنعت را توسعه دهد.
وی ریسک های محتمل بهره برداری در استفاده از تجهیزات دانش بنیان، کوتاه بودن عمر شرکت های داخلی و نگرانی از پشتیبانی های فنی در آینده، عدم اطلاع از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، نبود مرجع معتبر مورد تایید جهت عرضه تاییدیه به اقلام و تجهیزات ساخته شده و نبود دستورالعمل مدون از مقوله استفاده از توان داخل در سطح ملی را از چالش های صنعت نفت نام برد و خاطرنشان کرد: پارک فناوری پردیس بعنوان یک نهاد دولتی و یکی از مراکز تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز فعالیت بومی سازی و توسعه نوآوری در صنعت نفت در سال ۱۳۸۸، درصدد کاهش چالش های این صنعت در ارتباط با شرکت های دانش بنیان بوده است و پارک با چند فعالیت خود چالش های تعامل با شرکت های دانش بنیان را به حداقل رسانده است. از میان آنها می توان به «تدوین مدلهای حقوقی قراردادهای بومی سازی و توسعه نوآوری»، «ارائه تعهدات و خدمات برای کاهش ریسک صنعت نفت در قراردادهای بومی سازی» و «پذیرش مسئولیت حقوقی و مالی قراردادهای بومی سازی فناوری» اشاره نمود.
مدیرکل اداره بومی سازی پارک فناوری پردیس تصریح کرد: پارک با استفاده از این ابزارها و مدلهای حقوقی به نمایندگی از شرکت های دانش بنیان با شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، قراردادهای بومی سازی و توسعه نوآوری منعقدکرده است.
عسگری درباره اقدامات پارک فناوری پردیس برای بهره مندی از حداکثر ظرفیت و توان شرکت های دانش بنیان و فناور در توسعه ساخت داخل صنعت نفت اظهار داشت: پارک در این راستا اقداماتی همچون «احصای نیازهای فناورانه»، «شناسایی گلوگاه های تأمین کالاهای استراتژیک»، «رصد توانمندی و ارزیابی فنی و کسب و کار شرکت های دانش بنیان و فناور متناسب با نیازهای احصاشده»، «هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری»، «انعقاد قراردادهای بومی سازی فناوری» و «راهبری و نظارت بر اجرای قراردادهای بومی سازی فناوری» انجام داده است.
بر مبنای اعلام پارک فناوری پردیس، وی ادامه داد: در ادامه روند اجرای این طرح، اقداماتی همچون برگزاری رویدادهای نوآورانه و تورهای فناوری با هدف ایجاد تعامل نزدیک بین شرکت های دانش بنیان، کارشناسان و مدیران صنعت در دستور کار پارک قرار دارد. علاوه بر این می توان از پتانسیل و تجارب کارگزاران و شرکت های مهندسین مشاور برای تحقق حداکثری هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری در این صنعت استفاده نمود. ازاین رو کارگزاران و مهندسان مشاور می توانند برای همکاری در این عرصه با پارک فناوری پردیس ارتباط برقرار کنند.



1399/06/10
21:21:05
5.0 / 5
1770
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , شركت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵