تدوین برنامه ای برای آشنایی جامعه پزشكی با گیاهان دارویی

تدوین برنامه ای برای آشنایی جامعه پزشكی با گیاهان دارویی

به گزارش لیمو بلاگ دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تخفیف تبلیعات شركت های دانش بنیان در صدا و سیما اظهار داشت: تبلیع داروهای گیاهی دارای مجوز در امتداد توسعه بازار و ثمر بخش است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، محمد عصاره در نشست شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با اعلان اینکه تبلیغ داروهای گیاهی که برمبنای روش های علمی تهیه شده اند و از مجوزهای لازم برخوردار می باشند، بسیار ثمربخش و در امتداد توسعه بازار این محصولات است، اضافه کرد: اما تبلیغات سوء برخی اقلام مشکوک و منتسب به طب سنتی و صنعت داروهای گیاهی در شبکه های ماهواره ای معاند و حتی در داخل کشور، می تواند به این صنعت لطمه وارد کند و سطح اعتماد عمومی به محصولات تولید شده در زیست بوم نوآوری گیاهان دارویی را کم کند.
عصاره با اشاره به تخفیف محصولات شرکت های دانش بنیان در صداوسیما، اظهار نمود: برنامه ای مدون در حال تدوین است که جامعه پزشکی هر چه بیشتر با محصولات جدید تولید شده در صنعت گیاهان دارویی، آشنا گردند. این آشنایی می تواند موجب شود که درصد استفاده بیماران از این داروها آفزایش یابد و نسخه های پزشکی بیشتری برمبنای داروهای گیاهی نوشته شود.
بگفته وی، تکمیل زنجیره تولید، یکی دیگر از محورهای مهم فعالیت در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. کارخانجات تولید گیاهان دارویی برای تولید محصول به مواد موثره موجود در گیاهان دارویی و گرانول و فراورده نیاز دارند و محصول خام گیاه دارویی را کمتر مورد استفاده قرار می دهند.
برمبنای اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی اشاره کرد: این مساله لزوم تکمیل زنجیره تولید را در صنایع پایین دستی گوشزد می کند. باید مراکز تولیدی در حد واسط مزارع تولید گیاهان دارویی و شرکت های بزرگ صنعتی ایجاد شود تا وظیفه تولید مواد اولیه را بر عهده گیرند.





منبع:

1399/06/19
13:36:09
5.0 / 5
2011
تگهای خبر: پزشكی , تولید , دانش بنیان , سنتی
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴