راه اندازی ۲ برج فناوری خصوصی در ناحیه شریف

راه اندازی ۲ برج فناوری خصوصی در ناحیه شریف

رئیس ناحیه نوآوری شریف از طریق اندازی دو برج فناوری خصوصی در این منطفه اطلاع داد و اظهار داشت: در جهت هم افزایی بیشتر رویكرد ما برای استقرار شركت های دانش بنیان در این ناحیه تجمیع آنها در مجتمع های فناوری است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا دکتر مجید دهبیدی پور امروز در نخستین مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که امروز در محل کارخانه نوآوری برگزار شد، با بیان این که شکل گیری ناحیه نوآوری از سال ۱۳۷۹ آغاز شد، اضافه کرد: در این ناحیه ۲ برج فناوری خضوصی راه اندازی می شود که یکی از آنها راه اندازی شده و دیگری بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در این ناحیه ۵۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان مستقر شده است، اظهار نمود: علاوه بر آن ۶ صندوق خطر پذیر، ۸ مرکز نوآوری، ۱۵ شتابدهنده و مرکز رشد، ۲ مرکز فضای کار اشتراکی و ۱۲ عرضه دهنده سرویس در این منطقه نوآوری شریف استقرار یافته اند.
رئیس ناحیه نوآوری شریف با اشاره به عوامل موفقیت نواحی نوآوری دنیا، اظهار داشت: ما برای این منظور ۲۱ ناحیه نوآوری دنیا را مطالعه کردیم و داده های به دست آمده نشان داد که ۴ عامل "استقرار نواحی نوآوری در کنار زندگی و تفریح مردم"، "دارا بودن المان های شهری"، "حضور رهبران نوآور" و "مشوق های دولت محلی و ملی" در موفقیت های نواحی نوآوری موثر بوده است.
دهبیدی پور با اشاره به رویکردهای توسعه ای در ناحیه نوآوری شریف، تصریح کرد: رویکرد ما برای استقرار شرکت های دانش بنیان در این ناحیه تجمیع آنها در مجتمع های فناوری بوده است و مبادرت به مجتمع سازی شرکت ها را در دستور کار داریم تا همکاری و هم افزایی شرکت ها ارتقا یابد.
وی کاهش صدمه های زیست محیطی را از دیگر اولویت های این ناحیه نام برد و اظهار داشت: تعامل با مردم منطقه شریف از دیگر برنامه های این ناحیه است که تابحال ۱۱۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی و وبینار برگزار کردیم.
دهبیدی پور از اجرای طرح تفصیلی ناحیه شریف اطلاع داد و یاداور شد: این طرح از ۲ ماه گذشته اجرا شده، ضمن آنکه در کمیسیون ماده ۵ هم به تصویب رسیده است.
وی نبود مناظر و المان های شهری، عدم دسترسی به داده ها و برق منطقه ای را از چالش های این منطقه نام برد و اظهار داشت: رهاشدگی باغ های طرشت از دیگر چالش های این ناحیه است.



1399/06/23
22:16:09
5.0 / 5
1645
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲