عرضه میزهای ضد ارتعاش برای افزایش دقت تصاویر میكروسكوپ ها، مجوز CE برای محصولات دانشی ایرانی

عرضه میزهای ضد ارتعاش برای افزایش دقت تصاویر میكروسكوپ ها، مجوز CE برای محصولات دانشی ایرانی

به گزارش لیمو بلاگ محققان كشور به تازگی موفق به طراحی و ساخت میز ضد ارتعاش نانو شده اند كه برای افزایش دقت تصویربرداری میكروسكوپ ها، می تواند نویزهای مكانیكی را تا یك چهارم كم كند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، یكی از شركت های فناور حوزه نانو، موفق به طراحی و ساخت ابزارهای تصویر برداری در حوزه نانومتری شده است. ۶ محصول دارای گواهی نانو مقیاس شامل "هایپرترمیا"، "میكروسكوپ پروبی روبشی آموزشی (SPM-EDU)"، "میكروسكوپ تونلی روبشی آموزشی (STM-EDU)"، "میكروسكوپ پروبی روبشی (SPM)"، "میكروسكوپ نیروی اتمی (AFM)" و "میكروسكوپ تونلی روبشی (STM) "است.

این میكروسكوپ ها، ابزارهایی كوچك و قابل استفاده در هر آزمایشگاهی است و تابحال ۱۹ دستگاه از این میكروسكوپ ها در آزمایشگاه های دانش آموزی توانا نصب شده و در حال بهره برداری است.

میز ضد ارتعاش همچون محصولات دانش بنیان این شركت است. این دستگاه برای افزایش دقت تصویربرداری میكروسكوپ ها، نویزهای مكانیكی را تا یك چهارم می كاهد. میز ضد ارتعاش نانو سطحی كاملا مسطح، بدون ارتعاش و تكان را فراهم می آورد. این میز در ابعاد مختلف و با عنایت به نوع كاربرد آن در چندین مدل طراحی شده است. این دستگاه قابل كاربرد در آزمایشگاه های اپتیك، شیمی، لیزر، مغناطیس و الكترونیك است.

این میزها كه جهت استفاده دستگاه های میكروسكوپی طراحی و ساخته شده، دارای درجه بالایی از حفاظت در مقابل ارتعاشات است. صفحه مركزی این میز، در ابعاد ۵۰۰ ×۵۰۰ میلیمتر مربع جهت قرار گرفتن دستگاه مورد نظر كاملا مسطح و دارای استقامت بسیار زیاد تا حدود ۷۰ كیلوگرم است.

میكروسكوپ پروبی روبشی حرفه ای (SPM) از دیگر دستاوردهای فناورانه این شركت و تلفیقی از میكروسكوپ های تونلی روبشی و نیروی اتمی (SPM) است.

امروزه اهمیت شناسایی و بررسی مواد و سیستم ها با استفاده از سیستم های مشخصه یابی در فناوری های پیشرفته و تحقیقات بعنوان یك بخش مهم و غیرقابل اجتناب مطرح است. میكروسكوپ های پروبی روبشی یكی از كاربردی ترین سیستم های مشخصه یابی هستند كه با داشتن مجموعه ای از تكنیك ها توانایی بررسی سطح مواد با قدرت تفكیك بالا در محدوده نانومتر و حتی آنگستروم را دارند.

این میكروسكوپ سطح مواد را در مقیاس نانو و حتی آنگستروم روبش می كند و تصاویر توپوگرافی یك خاصیت ویژه از سطح مواد را عرضه می دهد.

در این دستگاه در مقایسه با نمونه های مشابه امكان جابه جایی مد تصویربرداری به آسانی و تنها با تعویض تیپ انجام می گردد. از این رو این میكروسكوپ دارای مودهای تصویربرداری جریان ثابت و تصویربرداری ارتفاع ثابت است.

اجزای مختلف دستگاه شامل یك دستگاه كامپیوتر و یك كیس الكترونیك واحد و دو هد جداگانه برای STM و AFM است كه كاربر می تواند با عنایت به نیاز خود یكی از هدها را به سیستم متصل كرده و استفاده نماید.

دستگاه سازنده تیپ STM به روش الكتروشیمیایی از محصولات دیگر این شركت به حساب می آید. این دستگاه با استفاده از روش الكتروشیمیایی قادر به ساخت تیپ های موردنیاز در تصویربرداری به صورت كاملا اتوماتیك است. این دستگاه بعنوان ابزار جانبی میكروسكوپ تونلی روبشی است كه به منظور سهولت و افزایش كیفیت تصاویر میكروسكوپی به كار می رود.

میانگین فروش سالانه این شركت ۵ دستگاه در آزمایشگاه های سراسر كشور بوده است.

استانداردهای اخذشده برای این محصولات دانش بنیان علاوه بر ۶ گواهی نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مجوز فروش در اروپا یا CE بوده است.




1397/10/19
15:25:48
5.0 / 5
4684
تگهای خبر: الكترونیك , دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴