ورود دانش بنیان ها به حوزه سوانح با همكاری پارك تهران و پژوهشكده سوانح طبیعی

ورود دانش بنیان ها به حوزه سوانح با همكاری پارك تهران و پژوهشكده سوانح طبیعی

لیمو بلاگ: در نشست مشترك میان رؤسای پارك علم و فناوری دانشگاه تهران و پژوهشكده سوانح طبیعی وزارت علوم عنوان شد كه عملكرد سنتی در بحث سوانح، تغییر در نگاه به این مساله را در كشور ضروری می كند، چونكه در خیلی از موضوعات حوزه سوانح می توان از بستر دانش بنیان بهره برد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست مشترک با دکتر امیرحسین گرکانی، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم که بمنظور گسترش همکاریهای این دو مجموعه صورت گرفت، ضمن اشاره به ماموریت پارک و شبکه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در تلاش است تا بوسیله شبکه فناوری، تمام مراکز نوآوری، مراکز رشد، دانشکده ها و به طورکلی بوسیله تمام سرمایه های فیزیکی و معنوی سازمان در امتداد ایجاد سازگاری و هماهنگی با سایر نهادها بهره ببرد تا هم افزایی حاصل شود.
وی ادامه داد: موضوعاتی مانند مارپیچ پنجگانه توسعه فناوری در اقتصاد دانش بنیان، سیر تکامل پارک های علم و فناوری، تاریخچه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، زنجیره ارزش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برنامه ها، خدمات و حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مجتمع توانمندسازی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، شهر دانش و برنامه darstech و… در این جلسه شرح داده شد.
دکتر زارعی ضمن اشاره به همکاری ۵ حلقه دانشگاه، صنعت، دولت، رسانه و جامعه در امتداد توسعه اقتصاد دانش بنیان اضافه کرد: جامعه و رسانه به حدی مهم شده است که بجای داشتن پارک و امکاناتی محصور، مناطق نوآوری خواهیم داشت.
ایشان سپس اظهار داشت: اساس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خلق ثروت است و نقش موثری در افزایش GDP کشور دارد.
ایشان سپس ضمن اشاره به برنامه سال ۹۹ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآوری کرد: در تلاشیم تا چابکی و تولید ناب در فرایندها و حوزه استارتاپ ها اجرا شود.
دکتر زارعی به مبحث جهش تولید نیز اشاره نمود و اظهار داشت: در موضوع جهش تولید علاوه بر پرداختن به بهبود مستمر، در نظر داریم تا به ایجاد فناوری هایی بپردازیم که منجر به تغییرات ناگهانی شود.
برمبنای اعلام پارک فناوری تهران، همین طور دکتر امیرحسین گرکانی، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم ضمن معرفی پژوهشکده سوانح طبیعی و مرکز رشد این پژوهشکده اظهار داشت: بحث سوانح، موضوع بسیار گسترده ای در کشور ماست. عملکرد سنتی در بحث سوانح باعث شده است تا تغییر در نگاه به این مساله حس گردد. در خیلی از موضوعات حوزه سوانح می توانیم از بستر دانش بنیان بهره ببریم.




منبع:

1399/07/08
13:43:19
5.0 / 5
1418
تگهای خبر: پژوهش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳