دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تاكید كرد

توسعه صنعت كشاورزی كشور با تولید سوخت زیستی

توسعه صنعت كشاورزی كشور با تولید سوخت زیستی

به گزارش لیمو بلاگ دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، اظهار داشت: یكی از مزایای استفاده از سوخت زیستی در كشور، توسعه صنعت كشاورزی است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، نشست جایگزینی بیواتانول به جای MTBE از طرف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و با حضور مهدی الیاسی، معاون سیاست گذاری و توسعه و مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برگزار گردید.
در این نشست، قانعی با اشاره به لزوم تولید سوخت زیستی در كشور، اظهار داشت: تولید بیواتانول در مقیاس وسیع، منتج به نمایش راهكارهایی برای افزایش اكتان بنزین مصرفی كشور و كاهش آلاینده ها میگردد.
وی ادامه داد: استفاده از این سوخت حیاتی همین طور راه اندازی و توسعه صنایع كشاورزی و تبدیلی را به همراه دارد و موجب تولید ارزش افزوده از ضایعات میگردد.
به قول دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، خودكفایی در تأمین خوراك دام و طیور و اشتغال زایی برای قشر تحصیل كرده و روستایی باز از دیگر مزایای تولید این نوع سوخت در كشور است.
او همینطور اشاره كرد: تولید و استفاده از سوخت زیستی یكی از مهم ترین راه كارهای زیست فناوری برای توسعه پایدار شمرده می شود.
در ادامه این نشست، عباس شجاع الساداتی، رئیس كارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی باز اشاره كرد: اجرای برنامه جایگزینی اتانول زیستی و توسعه واحدهای تولید آن آثاری چون «كاهش آلودگی هوای كشور»، «تولید اتانول زیستی مورد نیاز داخلی»، «اشتغال زایی»، «تولید ۳۵درصد كنجاله دامی مورد نیاز كشور» و «استفاده وسیع از ضایعات غلات كشور» را به دنبال خواهد داشت.
طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی افزود: احداث واحدهای تولید اتانول زیستی و هم چنین فرآیند تولید اتانول زیستی منجر به تولید محصول فرعی غنی از پروتئین خواهد شد كه این محصول برای تامین امنیت غذایی كشور و پیشگیری از واردات كنجاله مصرفی دام و طیور موثر است.
اختتام پیام


1397/10/25
15:10:49
5.0 / 5
5190
تگهای خبر: تولید , فناوری , واردات
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳