رفع نیاز كشور به خودرو های كشنده سنگین و جرثقیل تلسكوپی از جانب دانش بنیان ها

رفع نیاز كشور به خودرو های كشنده سنگین و جرثقیل تلسكوپی از جانب دانش بنیان ها

یكی از شركت های دانش بنیان با بومی سازی تولید خودرو های كشنده سنگین و جرثقیل تلسكوپی ۵۵ تن، خط تولید آنرا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی كردند تا بتوانند ناوگان فرسوده كشور در زمینه این صنعت را به روز رسانی كند.


رضا ریاضی، مدیرعامل این شرکت فناور در گفتگو با ایسنا، زمینه تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان را صنایع سنگین دانست و اظهار داشت: طراحی و ساخت چکش های هیدرولیکی، بازوهای هیدرولیکی، انواع جرثقیل و دستگاههای منیپولیتور از دستاوردهای این شرکت است.
ریاضی، جدید ترین پروژه این شرکت را بومی سازی خودروی کشنده سنگین ۸ در ۴ با تناژ ۱۰۰ تن و جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تن با طول تلسکوپ ۴۲ متر دانست و اظهار نمود: این محصول بالغ بر ۳۰ هزار قطعه داشته و به طول کامل طراحی و ساخت آن داخلی است.
مجری طرح با اشاره به خصوصیت های جرثقیل تلسکوپی اضافه کرد: این دستگاه متحرک تا ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و از تناژ ۵۵ کیلوگرم تا ۵ هزار کیلوگرم را جابه جا می کند، ضمن آنکه حداکثر طول تلسکوپ آن ۴۲ متر است و تا ۵۶.۵ متر می تواند طول خویش را افزایش دهد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان حداکثر ارتفاع آنرا ۴۱ متر و با استفاده از بازوهای کمکی ۵۵ متر عنوان نمود و خاطرنشان کرد: این سیستم کاملا هیدرولیکی است، ولی در کنار آن سیستم کامپیوترهای هوشمندی تعبیه شده است که موازی اپراتور دستورات صادر شده را به صورت دایم بررسی می‎کند تا در صورتیکه دستگاه وارد نواحی پر خطر شد و یا اشتباهی رخ داد، بلافاصله با ارسال هشداری، اطلاع رسانی کند و در صورت نیاز مبادرت به غیر فعال کردن دستگاه خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه کشور توانمندی تولید این نوع جرثقیل ها را به علت عدم تولید خودروی کشنده آن نداشت، افزود: ما در ابتدا خودروی کشنده سنگین آنرا طراحی و بعد از آن بر روی ساخت جرثقیل اقدام کردیم.
ریاضی از طریق اندازی خط تولید صنعتی جرثقیل با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع داد و اظهار داشت: پروانه تولید سالانه ۲۰ دستگاه از این وزارتخانه دریافت شده است. برآورد ما نشان داده است که ۴ هزار دستگاه از این تجهیزات مورد نیاز کشور است که به علت اعمال تحریم ها، تجهیزات وارداتی مستهلک شدند.
وی در مورد خصوصیت تلسکوپی این جرثقیل، توضیح داد: این جرثقیل به صورت تلسکوپی باز و بسته می شود که این بخش دارای ۵ قطعه است و در داخل یکدیگر یکی یکی، جمع و یکپارچه می شوند و در صورت نیاز باز شده و طول آن به بیشتر از ۴۰ متر می رسد.
مدیر عامل این شرکت فناور به بازار هدف محصولات شرکت اشاره نمود و اظهار داشت: صنایع مختلفی چون پل سازی، تاسیسات بندری، سدسازی، معادن و ساختمان سازی بازار هدف محصولات ما هستند که می توانیم با انواع محصولات تولیدی، نیاز آنها را به واردات این ماشین آلات مرتفع نماییم. هم اکنون مطابق با پیشبینی ما کشور به چهار هزار دستگاه کشنده های سنگین و جرثقیل های تلسکوپی نیاز دارد که در صورت تأمین سرمایه مورد نیاز می توانیم با حداکثر توان تولید کرده و نیاز کشور را تأمین نماییم.




منبع:

1399/08/10
11:45:14
5.0 / 5
1472
تگهای خبر: تولید , خودرو , دانش بنیان , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲