نخستین گواهی تایید صلاحیت در زمینه بازرسی فنی محصولات فناوری نانو صادر شد

نخستین گواهی تایید صلاحیت در زمینه بازرسی فنی محصولات فناوری نانو صادر شد

به گزارش لیمو بلاگ برای نخستین بار در كشور، یك شركت بازرسی بعنوان نهاد ذی صلاح و واجد شرایط انجام بازرسی های فنی برای صدور مجوز استفاده از نشان نانو تأیید صلاحیت شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر خاکی فیروز، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت، اظهار داشت: در مهرماه کمیته تصمیم گیری تأیید صلاحیت نهادهای بازرسی با حضور مسئولین مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و نمایندگان سازمان های دولتی و انجمن های تخصصی برگزار گردید و طی آن گزارشات و سفارش های تهیه شده توسط تیم ارزیابی این مرکز با همکاری متخصصان فنی از جانب ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این کمیته در مورد درخواست عرضه شده برای صدور گواهینامه بازرسی فنی در زمینه محصولات فناوری نانو تصمیم گیری شد، اظهار نمود: در این نشست با درخواست یکی از شرکت های فناور در مورد صدور نخستین گواهینامه تایید صلاحیت در زمینه های "بازرسی فنی محصولات فناوری نانو – شناسایی نانوساختار و نانو اشیاء"و "بازرسی فنی محصولات فناوری نانو – فرایند سنتز و فرآیندهای ساخت و تولید" بر مبنای الزامات استاندارد ایران – ایزو – آی ای سی ۱۷۰۲۰ موافقت شد.
خاکی تصریح کرد: همکاری گروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو با مرکز ملی تأیید صلاحیت مدتی قبل از صدور این گواهینامه شروع شد که در نتیجه این همکاری، دستورالعمل شیوه ارزیابی شرکت های بازرسی محصولات فناوری نانو تهیه و تدوین شد. همینطور در فرآیند تأیید صلاحیت این شرکت فناور همکاریهای تخصصی لازم توسط متخصصین معرفی شده از جانب ستاد توسعه فناوری نانو انجام شد.
به قول وی بر این اساس برای نخستین بار در کشور، یک شرکت بازرسی بعنوان نهاد ذی صلاح و واجد شرایط انجام بازرسی های فنی برای صدور مجوز استفاده از نشان نانو تأیید صلاحیت شد. با صدور گواهینامه تأیید صلاحیت شرکت های بازرسی در حوزه فناوری نانو، گام مهمی در جهت اجرایی شدن صدور مجوز استفاده از نشان نانو به واحدهای تولیدکننده محصولات فناوری نانو برداشته شد.
بر مبنای اعلام ستاد نانو، مجوز استفاده از نشان نانو، مجوزی است که برای کالاهای مصرفی فناوری نانو بعد از انجام آزمون ها و ارزیابی های لازم صادر می شود. این نشان مصوب شورایعالی استاندارد است و اعطای آن توسط سازمان ملی استاندارد با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو انجام می شود. درج نشان نانو بر روی یک کالا، مبین استفاده از فناوری نانو، بهبود خواص و اطمینان از کیفیت و ایمنی آن کالا خواهد بود و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده، یکی از ارکان اصلی در صدور مجوز استفاده از این نشان هستند.



1399/08/14
15:11:24
5.0 / 5
1179
تگهای خبر: تولید , سازمان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱