در یك شركت دانش بنیان؛

فرآورده گیاهی محرك رشد طیور تولید شد

فرآورده گیاهی محرك رشد طیور تولید شد

به گزارش لیمو بلاگ محققان یك شركت دانش بنیان موفق به تولید یك فرآورده دارویی گیاهی برای تقویت رشد و سیستم ایمنی طیور خصوصاً مرغ برای پیشگیری از تلفات ناشی از بیماری های ویروسی شدند.



دکتر مرتضی ابوعلی دانش آموخته رشته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده فرآورده گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی و رشد طیور به خبرنگار مهر اظهار داشت: این محصول دانش بنیان و نوآورانه برای تقویت رشد و سیستم ایمنی طیور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه این فرمولاسیون مورد مشابهی در کشور ندارد اظهار داشت: در تولید این داروی تقویت سیستم ایمنی طیور از یک فرآورده گیاهی استفاده کردیم.
به گفته وی، بادرنجبویه و گیاه سرخارگل در تولید این فرآورده دارویی استفاده کردیم.
وی اظهار داشت: بدین واسطه می توان از تلفات طیور جلوگیری کرد.
ابوعلی افزود: در این شرکت دانش بنیان نظارت هایی برای پرورش مرغ در نظر گرفته شده و این فرآورده زیر نظر شرکت به طیور به صورت خوراکی داده می شود.
وی با تکیه بر اینکه با مصرف این فرآورده تلفات مرغ کاسته می شود، اضافه کرد: این فرآورده برای تقویت سیستم ایمنی مرغ، بلدرچین، کبوتر، بوقلمون و… قابل استفاده می باشد.
مدیر این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: این فرآورده همینطور محرک رشد طیور و سبب جلوگیری از بیماری های ویروسی خواهد شد بنابراین از هزینه ها و تلفات در این حوزه به واسطه فرآورده گیاهی ساخته شده جلوگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: این فرآورده به صورت خوراکی محلول در آب شرب طبق یک برنامه ریزی مشخص به طیور داده می شود؛ استفاده از این فرآورده سبب وزن گیری مرغ و افزایش کیفیت آن هم می شود.
مدیر شرکت تصریح کرد: هم اکنون در ابتدای کار هستیم چونکه این مجموعه دانش بنیان است و اخیرا کار خویش را شروع کرده؛ ولی ظرفیت خوبی برای تولید داریم.
وی اظهار داشت: تست های این فرآورده در یک مرغداری زیر نظر دانشگاه اهواز انجام شده که مستندات آن به سازمان دامپزشکی عرضه شده و در ادامه کار مجوزهای تولید آنرا اخیرا دریافت کردیم.
ابوعلی اظهار داشت: بهنگام تست وقتی از این فرآورده ها استفاده شد، هیچکدام از طیور نیازی به آنتی بیوتیک ها نداشتند.
وی اظهار داشت: این فرآورده را در خوزستان، اهواز، ماهشهر و… در لاین های ۲۰ هزار قطعه ای جوجه استفاده کردیم.
به گفته وی، ظرفیت تولید با عنایت به میزان جوجه ریزی ۳۰-۴۰ هزار لیتر است اما هم اکنون پنج هزار تولید می نماییم.


منبع:

1399/09/07
13:40:29
5.0 / 5
984
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳