معاون بنیاد ملی نخبگان خبر داد

حل ۳۰۰ نیاز و مسئله كشور توسط نخبگان و استعدادهای برتر

حل ۳۰۰ نیاز و مسئله كشور توسط نخبگان و استعدادهای برتر

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با اعلان اینکه مقرر است نخبگان طی 9 ماه 300 نیاز کشور را در صنعت مرتفع کنند، اظهار داشت: این اقدام زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان را نیز فراهم می آورد.



دکتر احسان چیت ساز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان برنامه ای دارد که طی آن نظام مسایل و نیازهای اجتماعی کشور را شناسایی می کند و این مسائل مورد نیاز کشور توسط نخبگان حل می شوند. این مساله بوسیله چند طرح در بنیاد مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: یکی از این طرح ها، طرح «شهید احمدی روشن» است که برای پنجمین دوره با رویکرد جدید و متمرکز بر نیازهای صنایع، بخش عمومی و خدمات در حال اجرا شدن است.
وی افزود: به وسیله این طرح دانشجویان مستعد طی دوران دانشجویی می توانند نه فقط مهارت حل مسایل واقعی فناورانه کشور را به دست بیاورند؛ بلکه در ازای تلاش خود برای حل این مسایل، یک حقوق مطلوب در دوران دانشجویی دریافت نمایند.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: از امسال نیازهای کشور به صورت مسایل واقعی به هسته های مسئله محور سپرده شده است و این هسته های مستعدین با محوریت یک استاد خبره و همکاری دانشجویان مستعد به سمت مرتفع شدن نیازهای فناورانه کشور حرکت می کنند.
چیت ساز اظهار داشت: امسال ۳۰۰ مسئله مورد نیاز صنعت و بخش عمومی بوسیله مستعدین برتر و نخبگان طی ۹ ماه آتی اجرائی می شوند. در این ۳۰۰ گروه بیش از ۳ هزار نفر فعالیت می نمایند.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان افزود: طی این ۹ ماه دانشجویان مشغول تحصیل که در امتداد حل این نیازها تلاش می کنند حقوق ماهیانه ای از بنیاد ملی نخبگان دریافت می کنند. این مبلغ بسته به مقطع تحصیلی، وضعیت تاهل و ساعات کاری تغییر می کند و به صورت متوسط به یک نفر دانشجو تا ۲۷۰ میلیون ریال در ضمن نه ماه پرداخت می شود.
به گفته چیت ساز، همین طور این دانشجویان طی ۹ ماه علاوه بر اجرای پروژه ها و تحصیل، آموزش هایی برای چگونگی مشارکت در حل مسایل، کارگروهی، خلاقیت و نوآوری، شتاب دهی کسب وکار، تامین مالی و … نیز دریافت می کنند و یاد می گیرند که چگونه دانش خودرا در صنعت و جامعه به ارزش و ثروت تبدیل کنند.
چیت ساز تاکید کرد، این طرح در امتداد جهش تولید و یادگیری مسئله محور می تواند به نظام های یاددهی-یادگیری در دانشگاه های برتر کشور کمک نماید.
استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کشور این طرح را در اولویت حمایت های خود قرار داده و از سال آینده اعتبارات مجزایی برای یادگیری مسئله محور در اختیار دانشگاه های برتر کشور قرار می دهد که با حمایت مجلس شورای اسلامی می تواند زمینه ساز تحول در نظام آموزش عالی کشور باشد.
چیت ساز اضافه کرد: با طراحی فرایندهای شتاب دهی بعد از اجرای طرح، خیلی از این دانشجویان می توانند پس از اتمام طرح جذب صنعت شوند یا با ایجاد شرکت های نوپا و دانش بنیان در زمینه کارهای هسته، آنرا تجاری کنند و یا فناوری حاصله را به صنعت متقاضی عرضه کنند.
معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان درباب طرح شهید بابایی نیز اظهار داشت: این طرح نیز به دنبال رفع نیازهای صنعت است که طی آن دانشجویان با حل مسایل مورد نیاز کشور در رقابتی بسیار جذاب و پویا می توانند ضمن کسب تجربه، از تسهیلات و مزایای بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند.

1399/09/21
13:10:56
5.0 / 5
845
تگهای خبر: تولید , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳