براساس اعلام معاونت علمی؛

ماهانه ۵ میلیون كیت تشخیص كرونا در كشور تولید می شود

ماهانه ۵ میلیون كیت تشخیص كرونا در كشور تولید می شود

به گزارش لیمو بلاگ ۵ شرکت دانش بنیان با تلاشی مستمر به ساخت کیت های تشخیص کرونا ورود کردند. تلاشی که امروز به تولید ۵ میلیون کیت در ماه رسیده است.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری، امروز که بیشتر از ۱۰ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می گذرد، دانش بنیان ها به صورت خودجوش و بدون اتکا به بازارهای داخلی مبادرت به تولید محصولات پیشگیرانه بیماری کرونا کردند.
به گونه ای که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نموده است، دانش بنیان ها آمادگی دارند ماهی ۵ میلیون کیت تشخیص سریع کرونا را تولید و روانه بازار کنند. این کیت ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ساخته شده اند.
بنا به قول مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از آغاز شیوع این بیماری برای شناسایی شرکتهای توانمند تولید تجهیزات مورد نیاز حوزه کرونا فراخوانی منتشر کردیم و شرکتهای زیادی برای این کار اعلام آمادگی کردند.
وی همینطور بیان نمود: از این میان ۵ شرکت برای تولید کیت های تشخیص سریع کرونا انتخاب شدند و کار را شروع کردند. ظرفیت این شرکت ها به حدی بود که امروز آنها می توانند ماهی بیشتر از ۵ میلیون کیت تولید کنند. این کار از خروج ارز از کشور پیشگیری کرده است.


منبع:

1399/10/07
19:53:58
5.0 / 5
849
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲