راهیابی تیم دانشگاه شریف به مسابقه جهانی برنامه نویسی ICPC

راهیابی تیم دانشگاه شریف به مسابقه جهانی برنامه نویسی ICPC

تیم برتر دانشگاه صنعتی شریف با کسب عنوان قهرمانی در بیست و دومین مسابقه بین المللی برنامه سازی دانشجویی (ICPC) منطقه غرب آسیا به چهل و پنجمین مسابقه جهانی برنامه نویسی ICPC راه پیدا کرد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، بیست و دومین مسابقه بین المللی برنامه سازی دانشجویی (ICPC) منطقه غرب آسیا با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از بهترین برنامه نویسان کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف به صورت مجازی انجام شد.
در این مسابقه که طی روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه در دانشکده مهندسی کامپیوتر برگزار شد، ۱۱۸ تیم سه نفره از ۵۰ دانشگاه داخل کشور به رقابت پرداختند و در نهایت تیم برتر از دانشگاه صنعتی شریف با کسب عنوان قهرمانی این مسابقه به چهل و پنجمین مسابقه جهانی برنامه نویسی ICPC راه پیدا کرد.

مسابقه منطقه ای امسال به سبب محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت کاملا آنلاین انجام شد و تجربه موفقی از برگزاری یک رقابت حرفه ای به صورت غیرحضوری را به نمایش گذاشت.

در آخر این مسابقه، هشت تیم شرکت کننده از دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند با کسب رتبه های اول تا هشتم تمامی مدال های طلا و نقره این مسابقه را از آن خود کنند. چهار تیم از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی نیز موفق شدند با کسب رتبه های نهم تا دوازدهم به مدال های برنز این مسابقه برسند.
بدین ترتیب تیم اول از دانشگاه صنعتی شریف مستقیما به چهل و پنجمین مسابقه جهانی برنامه سازی دانشجویی ICPC که در سال ۲۰۲۱ برگزار می شود، راه پیدا کرد. چند تیم بعدی این مسابقه با حضور در مسابقه سوپرریجنال غرب آسیا که بین تیم های برتر کشورهای مختلف غرب آسیا برگزار می شود، همچنان شانس خودرا برای کسب جواز حضور در مسابقه جهانی امتحان خواهند کرد.

تیم دانشگاه صنعتی شریف در آخرین حضور خود در مسابقات جهانی که سال ۲۰۱۹ در کشور پرتغال برگزار شد، موفق شد با راهیابی به جمع ۱۰ تیم برتر جهان، به مدال برنز مسابقات جهانی نائل شود.

مسابقه بین المللی برنامه سازی دانشجویی (ICPC) هر ساله به صورت منطقه ای در نقاط مختلف جهان انجام می شود. سال قبل ۶۴۳ مسابقهی منطقه ای در سطح جهان انجام شد که طی آنها بیش از ۵۳ هزار دانشجو از ۳ هزار و ۴۰۰ دانشگاه از ۱۰۴ کشور در نقاط مختلف جهان طی مدت ۴ ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۲۸ تیم برتر به مسابقه جهانی راه یافتند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، برگزاری سالانه مسابقه منطقه ای برنامه سازی دانشجویی توسط دانشگاه صنعتی شریف نقش مهمی در ارتقای توان نخبگان برنامه نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان دارد. تقویت مهارت های حل مسئله، طراحی و پیاده سازی پروژه در زمان محدود، تقویت مهارت های گروهی و انجام کار تیمی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه بوده است.



1399/10/13
23:21:45
0.0 / 5
1106
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲