رییس صندوق نوآوری خبر داد

ارائه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به اكوسیستم نوآوری

ارائه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به اكوسیستم نوآوری

به گزارش لیمو بلاگ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام نمود: در دو سال قبل بیش از 10 هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت های دانش بنیان ارائه و در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر نیز 50 طرح مصوب شده است.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا دکتر علی وحدت در رویداد هم سرمایه گذاری با شتابدهنده ها که به صورت آنلاین در محل صندوق برگزار شد، اضافه کرد: از فعالیت ما در این صندوق ۲ سال می گذرد و در طول این مدت سعی شده است که دسترسی بهره برداران به خدمات عمومی و تخصصی این صندوق را تسهیل نماییم.
وی با اعلان اینکه در دنیا نقش خدمت وام دولت ها جدی تر است، اضافه کرد: ولی در ایران فرهنگ شریک گزینی کمتر مورد استقبال است و باتوجه به تورم حدود ۲۵ درصدی و جهش های دو تا سه برابری قیمت ارز و کاهش ارزش ریال سبب شده که در کشور فعالان عرصه فناوری و اقتصادی کمتر به شراکت رغبت نشان دهند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: بدین جهت در دو سال قبل بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت های دانش بنیان برمبنای عامل های موجود در کشور مانند بانک ها ارائه شده است.
وحدت، سرمایه گذاری های خطرپذیر و هم سرمایه گذاری را از کارهای مورد نیاز کشور دانست و با اعلان اینکه توسعه سرمایه گذاری سیستم نوآوری کم شده است، افزود: در این خصوص صندوق نوآوری و شکوفایی حدود ۵۰ طرح مصوب کرده و قراردادهای آن در حال انجام می باشد و در این خصوص جریان خوبی در حال شکل گیری است.
وی بیان کرد: با توجه به این که بخش خصوصی بیشترین اختراع ها را دارد سرمایه گذاری جسورانه بیشتر دراین زمینه استفاده می شود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به نقش شتابدهنده ها در توسعه اکوسیستم نوآوری افزود: شتابدهنده ها در نزدیک کردن دانشگاه به صنعت می توانند اثر مطلوبی داشته باشند بدین جهت برنامه ریزی شده که با کمک این مراکز ارتباط شتابدهنده ها با دانشگاه ها تسهیل شود.
وی اشاره کرد: در رویداد امروز "هم سرمایه گذاری" با شتابدهنده ها آغاز شد و صندوق نوآوری بعنوان دولت با اعتماد به بخش خصوصی پول خودرا بعنوان محرک ارائه خواهدنمود.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد: دولت به دنبال سودآوری نیست بلکه به دنبال تشویق شتابدهنده ها و تسهیل در اجرای سرمایه گذاری جسورانه در طرح های نوآورانه و فناورانه در کشور است.
در این مراسم همین طور امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در رویداد هم سرمایه گذاری با شتابدهنده ها با اعلان اینکه اکوسیستم استارتاپی کشور ۴ مرحله را سپری کرده و یک مرحله در پیش رو دارد، اظهار داشت: "هویت بخشی"، "داستان های موفقیت"، "نهاد سازی" و "تامین مالی" ۴ مرحله ای است که اکوسیستم استارتاپی کشور آنرا طی کرده است.
وی رفتن استارتاپ های کشور به سمت بازارهای جهانی و بین المللی را از مراحل در پیش روی استارتاپی کشور نام برد و اظهار نمود: استارتاپ های به وجود آمده در کشور باید آمادگی لازم را برای نقش آفرینی در بازارهای جهانی داشته باشند.




منبع:

1399/11/19
22:08:35
0.0 / 5
1314
تگهای خبر: آنلاین , بین المللی , خدمات , دانش بنیان
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴