بازار عرضه و تقاضای فناوری های حوزه آب و انرژی رونق می گیرد

بازار عرضه و تقاضای فناوری های حوزه آب و انرژی رونق می گیرد

لیمو بلاگ: رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ارائه توانمندی دانش بنیان ها اجرا شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سلسله رویدادهای فناورانه ای برگزار می نماید تا میان بازار عرضه و تقاضای فناوری های کاربردی و راهبردی در صنعت آب و انرژی حلقه واسط شود. «رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست» اولین رویداد برگزار شده در این حوزه می باشد که با حضور عرضه کنندگان و متقاضیان این عرصه فناورانه انجام شد.
کاتالیست ها در صنایع مختلف پتروشیمی، پالایشگاهی، صنایع فلزی مانند فولاد، حمل و نقل و غیره نقش جدی بازی می کنند و جزء محصولات با ارزبری و ارزآوری بالا و گلوگاهی محسوب می شوند. ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای توسعه این محصول در تلاش است تا از کمک شرکت های فناور و دانش بنیان استفاده نماید.
مهدی شریف زاده دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست با اشاره به باز شدن فصل جدیدی از کارهای ستاد در چندماه گذشته، اظهار داشت: ستاد مامور به اجرائی شدن ۶ رسالت فناورانه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
وی ادامه داد: «ایجاد مرجعیت علمی»، «شناسایی، تقویت و بومی سازی فناوری های نوین»، «برنامه ریزی برای دستیابی به فناوری های راهبردی و کاربردی»، «ترویج فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ دانش بنیان» و «توسعه بازار دانش بنیان ها» و «تسهیل تبادل فناوری در داخل و خارج مرزها» شش ماموریت اصلی ستاد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
بگفته شریف زاده، کاتالیست ها نقش مهمی در صنایع مختلف انرژی بر دارند. این محصول جزء کالاهای کاربردی و راهبردی در صنایع مختلف است و باید به صورت دائمی تولید و روانه بازار شوند. کاتالیست ها تعیین کننده تجاری و اقتصادی بودن یک صنعت هستند.
وی افزود: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جمهوری از شروع فعالیت خود در معاونت علمی و فناوری اهتمام ویژه ای به توسعه فناوری و تولید کاتالیست در کشور داشتند. به همین دلیل نیز پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و فناور این حوزه یکی از اولویت های این نهاد است. تا حالا شرکت های زیادی از این حمایت ها برای توسعه محصول خود بهره برده اند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به وجود شرکت های توانمند دانش بنیان در حوزه کاتالیست ها در کشور، اشاره کرد: این شرکتها با اتکا به توان علمی و دانشی خود در بستر مناسب فناورانه ای که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وجود آورده است به توسعه محصولات خود مشغول هستند.
وی به برنامه ستاد برای برگزاری سلسله رویدادهای فناورانه نیز اشاره نمود و اظهار داشت: این کا را با برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کاتالیست شروع کردیم و در تلاشیم تا با کمک صنعتگران و نیروهای دانشی کشور، برای دیگر حوزه های فناورانه نیز چنین رویدادهایی برگزار نماییم. این کار پل ارتباطی خواهد بود میان عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری و محصولات فناورانه.
شریف زاده افزود: در این رویدادها ارتباط نزدیکی میان صنعت و دانشگاه برقرار می شود و شرکت های توانمند دانش بنیان، تخصص و توان خودرا به صنعتگران ارائه می کنند تا مسیر برای تجاری سازی این محصولات تسهیل شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی همین طور عنوان کرد: در تلاشیم که این رویدادها به شکلی دایمی اجرا شود. با ایجاد وب سایت رویدادها که به آخرین فناوری های سه بعدی نیز مجهز است این کار را انجام می دهیم و به صورتی فضایی برای به روزرسانی و به هم رسانی تقاضا و عرضه ایجاد می شود که بر پایه پلت فرم به وجود آمده با عنوان نمایشگاه دائمی فناوری های حوزه آب و انرژی تا برگزاری رویداد بعدی به صورت مجازی ادامه می یابد.




منبع:

1399/11/23
22:52:05
0.0 / 5
980
تگهای خبر: تولید , دانش بنیان , دانشگاه , سایت
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵