4 پلت فرم تامین مالی مبتنی بر سهام مجوز فعالیت گرفتند

4 پلت فرم تامین مالی مبتنی بر سهام مجوز فعالیت گرفتند

لیمو بلاگ: مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صدور مجوز فعالیت برای چهار پلت فرم تامین مالی جمعی برای تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان آگاهی داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، محمد مرفوع، درباره فعالیت در حوزه تامین مالی جمعی، اظهار داشت: با تدوین دستورالعمل مصوب شورای عالی بورس، اگر کسی قصد فعالیت در مدل تامین مالی جمعی مبتنی بر سهام را دارد موظف است الزامات قانونی تعیین شده را رعایت کند.
وی ابزار تامین مالی جمعی را متشکل از پلت فرم (سکوی عامل)، متقاضی (صاحب طرح) و سرمایه گذار (مشارکت کننده) عنوان نمود و اضافه کرد: عاملان با معرفی سکوهای خود به کارگروه و احراز شرایط مربوط مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد.
مرفوع، با اعلان اینکه تا حالا چهار پلت فرم تامین مالی جمعی متعلق به چهار شرکت مالی خصوصی مجوز فعالیت دریافت نمودند، اشاره کرد: علاوه بر آن هفت پلت فرم دیگر نیز موافقت اصولی گرفته اند. یکی از این پلت فرم های مالی بعنوان اولین سکوی تامین مالی جمعی، در هفته گذشته موفق به جمع آوری یک میلیارد تومان برای نخستین طرح خود برای یک شرکت دانش بنیان شد.
مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی با اشاره به اینکه این روش تامین مالی برای پروژه های کوچک و متوسط شرکت های دانش بنیان کارآمد است، تصریح کرد: این شرکتها می توانند با کمک این روش به جذب سرمایه اقدام نمایند.
مرفوع افزود: ایده یا طرح شرکت هایی که به جذب سرمایه نیاز دارند بعد از بررسی در این سکوها ثبت می شود تا مبادرت به جمع آوری سرمایه های خرد مردمی شود. متقاضی یا صاحب طرح باید حداقل 10 درصد مبلغ طرح را خود تامین کند و طرح های ارائه شده باید در داخل ایران باشد اما مشارکت ایرانیان خارج از کشور بلامانع است.
بگفته وی جذب سرمایه از بیرون مرزها امکانپذیر است.
طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران در سود و زیان طرح ها شریک هستند، اظهار نمود: سقف هر طرح 10 میلیارد تومان و مجموع طرح های باز هر عامل 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.




منبع:

1399/11/25
23:18:33
0.0 / 5
723
تگهای خبر: دانش بنیان , شركت , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳