امكان انجام تست های قوای محركه الكتریكی و هیبریدی در كشور برقرار شد

امكان انجام تست های قوای محركه الكتریكی و هیبریدی در كشور برقرار شد

لیمو بلاگ: با همکاری مشترک سه جانبه، بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته کشور در دانشگاه تهران افتتاح شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، طی همکاری و سرمایه گذاری سه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و یکی از شرکت های دانش بنیان آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته به وجود آمد و به زودی به بهره برداری می رسد.
این آزمایشگاه، پیشرفته ترین و مجهزترین آزمایشگاه طراحی و توسعه قوای محرکه (الکتریکی، هیبریدی، احتراقی) کشور است که قابلیت توسعه و آزمون انواع قوای محرکه برای خودرو های سبک و سنگین تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ و توان ۵۷۵ اسب بخار را دارد. با راه اندازی این آزمایشگاه، دانشگاه تهران جزء ۵ دانشگاه برتر دنیا در حوزه طراحی و توسعه قوای محرکه قرار می گیرد.
آزمایشگاه ملی قوای محرکه اولین آزمایشگاه کشور خواهد بود که قابلیت تست موتور خودرو های سنگین (اتوبوس، کامیون و تریلی) تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و با راه اندازی آن استاندارد آلایندگی خودرو های سنگین (TA و SOP )که طی ۱۰ سال قبل به سبب نبود تجهیزات و زیرساخت های تست آلایندگی در داخل کشور معطل مانده بود، میسر خواهد شد.
این آزمایشگاه پیشرفته، اولین آزمایشگاه داخلی است که از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد برای توسعه و نگاشت ECU و TCU در سطح خودروسازان و تامین کنندگان طراز اول دنیا استفاده می نماید.
طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، همچون قابلیت های این آزمایشگاه، می توان به دارا بودن امکانات تست قوای محرکه الکتریکی و هیبریدی اشاره نمود که شامل «سلول تست باتری پک و ادوات الکترونیک قدرت در کنار سلول های تست AC با قابلیت تست موتورهای کششی مختلف در کاربرد خودرو های سواری، سنگین و حتی وسایل نقلیه ریلی سبک مانند مترو» می شود.




منبع:

1399/11/29
14:13:42
0.0 / 5
1061
تگهای خبر: الكترونیك , خودرو , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳