با تلاش پژوهشگران جهاد تهران محقق می شود؛

۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در صنعت حمل و نقل ریلی

۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در صنعت حمل و نقل ریلی

به گزارش لیمو بلاگ معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران از دستیابی پژوهشگران و فناوران این سازمان به فناوری سخت کاری انفجاری تکه مرکزی سوزن ریل توسط آگاهی داد و اظهار داشت: دستیابی به این فناوری سالانه 2 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را به دنبال دارد.


مهندس سید حمید هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی ریلی با شعار «ایران روی ریل به سمت آینده» با اشاره به اینکه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از دیگر اثرات اقتصادی این دستاورد در صنعت حمل و نقل ریلی است، در ادامه اظهار نمود: اشتغال غیر مستقیم در صنایع ریخته گری، تولیدات فلزی و تامین دانش فنی و بکارگیری آن به وجود آمده است.
وی اثرات تکاثری در توسعه فناوری، توسعه اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی را از دیگر فواید دستیابی به این فناوری برشمرد و افزود: اثرات تکاثری این فناوری سبب می شود محصولات و صنایع دیگر بتوانند از آن استفاده برای توسعه پروسه و محصولات خود بهره ببرند و یا حتی از تکنولوژیهای جدید تکمیلی ایجاد بکنند.
معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران اضافه کرد: هم چنان که امسال از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است این فناوری در جهت افزایش کیفیت تولید ایران جهش موثری به وجود آورده است و به صورتی ما را از ورود محصولات با فناوری های بالاتر از کشورهای خارجی در این عرصه بی نیاز کرده است.
مهندس هاشمی با اشاره به اینکه ساخت و بکارگیری این قطعه در صنایع ریلی علاوه بر افزایش ظرفیت های تولید کارخانجات سبب افزایش سرعت حمل و نقل و کیفیت خطوط ریلی می شود، اظهار داشت: بدین ترتیب میزان فرسایش و لطمه دیدگی خطوط ریلی کاهش پیدا می کند.
وی اشاره کرد: سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قطعه از تکه مرکزی سوزن ریل در کشور برای توسعه خطوط ریلی و یا تعمیر و نگهداری مورد نیاز است اما در اولین گام با این فناوری تولید یکصد قطعه در دستور کار قرار گرفته است که به تدریج برمبنای ظرفیت های موجود میزان تولید قابلیت افزایش خواهد داشت.
معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به اینکه همیشه پروژه های مختلفی با جهاد دانشگاهی در حوزه حمل و نقل ریلی مذاکره می شود، اظهار داشت: اما آنچه با سازمان جهاد دانشگاهی تهران مورد گفت و گو قرار گرفته است موضوع سختی سازی ریل های نصب شده در خطوط به روش های سیار و القایی است.
مهندس هاشمی تامین مخازن سوخت سی ان جی برای حوزه ریلی را از دیگر برنامه های این سازمان در صنعت حمل و نقل ریلی کشور دانست و اظهار داشت: چنانچه نیاز باشد سوخت مصرفی پیشران های ریلی از دیزل و گازوئیل به گاز طبیعی تغییر کند این امکان وجود دارد فناوری ساخت مخازن برای این نوع سوخت طراحی و متناسب با نیاز آنها در صنایع کشور تولید انبوه شود.
وی تصریح کرد: این فعالیت در مرکز تحقیقات و فناوری فراورده های ویژه فلزی از زیر مجموعه های سازمان جهاد دانشگاهی تهران انجام شده است که از تلاش همه همکاران در این بخش تشکر و قدردانی می کنم.






منبع:

1399/12/13
22:50:47
0.0 / 5
1040
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , تكنولوژی , تولید
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵