واگذاری ماموریت پرتاب ماهواره پیام به ماهواره بر سیمرغ

واگذاری ماموریت پرتاب ماهواره پیام به ماهواره بر سیمرغ

لیمو بلاگ: رئیس پژوهشكده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیركبیر از طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه فضا در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت:  ماهواره ˮپیامˮ مراحل نهایی تست سازگاری پرتاب را طی می كند و با نهایی شدن آن توسط ماهواره بر ˮسیمرغˮ پرتاب خواهد شد.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر محمود مانی امروز در نشست تخصصی ماهواره "پیام" امیركبیر ارتباط با صنعت را از وظایف دانشگاه صنعتی امیركبیر از زمان تاسیس نام برد و اضافه كرد: بر این اساس یكی از وظایف اصلی این دانشگاه سهیم شدن در رفع چالش های بخش صنعت بوده است.

وی با اشاره به اینكه پژوهشكده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیركبیر با همكاری سازمان فضایی تاسیس شده است، افزود: با مطالعاتی كه در بخش فضایی صورت گرفت توانستیم خیلی از تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز آزمایشگاه های احتراق، ایرودینامیك و پرواز را در این پژوهشكده طراحی نموده و بسازیم.

مانی همینطور افزود: در این پژوهشكده موفق به طراحی و ساخت میز تعیین مقاومت اینرسی اجسام با همكاری دانشكده هوا فضای این دانشگاه شدیم. ضمن آنكه با همكاری صنایع مختلف شبیه سازهای مختلفی را پیاده سازی كردیم.

رئیس پژوهشكده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیركبیر با اشاره به تفاهم نامه این دانشگاه با سازمان فضایی، اظهار داشت: بر این اساس طراحی و ساخت ماهواره "پیام" به این دانشگاه واگذار شد كه ما برای اجرای آن از محققان پنج دانشكده دیگر این دانشگاه استفاده كردیم.

وی از آخر تست های این ماهواره تا هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: با به انتها رسیدن این تست ها این ماهواره آمادگی پرتاب و قرار گرفتن در مدار مورد نظر را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه امیركبیر تربیت نیروی انسانی در رشته های فضایی و ماهواره ای را از دیگر دستاوردهای اجرایی این پروژه فضایی نام برد و اظهار داشت: همینطور در این دانشگاه آزمایشگاه های ارتعاش، خلأ حرارتی، كنترل وضعیت و اتاق تمیز ساخته و پیاده سازی شده است.

این محقق همینطور تصریح كرد: مدل مهندسی ماهواره "پیام" در سال 89 و مدل كیفی این ماهواره در سال 96 اجرایی شد و هم اكنون مدل نهایی ماهواره "پیام" و همینطور انجام تست های سازگاری برای پرتاب بزودی به اتمام می رسد.

مانی افزود: این ماهواره با استفاده از ماهواره بر "سیمرغ" در مدار قرار خواهد گرفت.




1397/07/15
23:36:17
0.0 / 5
4636
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳