حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیك

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیك

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی یک شتاب دهنده تخصصی در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه های مرتبط آگاهی داد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، حمید لطیفی، با اشاره به ایجاد زیست بومی برای رونق فناوری های حوزه لیزر و فوتونیک اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ با ستاندن نظرات و مشورت های خبرگان علمی و صنعتی، موضوعات دارای اولویت برای رفع نیازهای مختلف در کشور شناسایی و تعریف شدند. همین طور درخواست های حمایت برای توسعه فناوری، باتوجه به نیازهای تعیین شده، دریافت شد که برخی مراحل ارزیابی و داوری را گذرانده و برخی در حال درنوردیدن این مراحل هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، با رعایت شرایط خاص مورد نیاز به سبب بیماری همه گیر کرونا، ستاد با هدف مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه های مختلف و معرفی خود، در رویدادهای مختلف، علمی و صنعتی مشارکت یا از آنها حمایت کرده است.
دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه فناوری های مرتبط در دستور کار قرار داشته است، افزود: ستاد در بخش پشتیبانی از دستیابی به مرجعیت علمی کشور و ایجاد زیرساخت های راهبردی ملی در حوزه های کلیدی، برنامه پشتیبانی از مقالات با کیفیت را پیگیری کرد که پذیرش و پیگیری انجام حمایت متناسب با سطح آن، برای ۵۰ مقاله در دست اقدام است.
لطیفی، ایجاد مرکز قطعات مدارات مجتمع نوری را جزو در برنامه های عملیاتی ستاد در سال قبل عنوان نمود و اظهار داشت: علاوه بر آن بیش از ۱۰ رویداد علمی و فناوری مختلف ازجمله رویداد نیازمحور، کنفرانس، چالش، نمایشگاه و مسابقه در رابطه با حوزه های تخصصی فعالیت ستاد برپا شد. همچنین، راه اندازی مرکز آموزشی چاپ سه بعدی، که پیگیری ها برای تعیین مدل اجرائی و شروع پروسه اجرای آن در سال ۱۳۹۸ شروع شد، در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد.
لطیفی، رصد پیشرفت و به نتیجه رساندن حدود ۸۰ طرح مصوب سالهای قبل را از دیگر برنامه های ستاد در سال قبل عنوان نمود و اضافه کرد: بیش از ۳۰ طرح تصویب گردید که به صورت حمایت های بلاعوض و تسهیلات مورد حمایت قرار می گیرند. همین طور پیگیری تصویب و پشتیبانی از ۷ طرح توسعه مقیاس صنعتی در امتداد ارتقای صنایع موجود نیز، صورت گرفت.
دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در سال گذشته، افتتاح یک شتاب دهنده تخصصی حوزه معدن و متالورژی، مشارکت در ایجاد صندوق تخصصی سرمایه گذاری و همین طور ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه لیزر صورت گرفته است. همچنین، ایجاد یک شتاب دهنده تخصصی دیگر در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه های مرتبط در دست اقدام قرار دارد.



1400/01/10
00:33:09
5.0 / 5
1107
تگهای خبر: پژوهش , تولید , صنایع , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲