رئیس دانشگاه تهران تاكید كرد

فعالیت های علم و فناوری مهمترین مسیر تعاملات كشورهای جهان در دنیای امروز

فعالیت های علم و فناوری مهمترین مسیر تعاملات كشورهای جهان در دنیای امروز

به گزارش لیمو بلاگ رئیس دانشگاه تهران فعالیت های علم و فناوری را مهمترین مسیر توسعه تعاملات بین المللی در دنیای امروز دانست و اظهار داشت: اگر می خواهیم به صلح و آرامش دست یابیم، این امر با عنایت به تعاملات علمی بین المللی محقق خواهد شد.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از ایسنا، دكتر محمود نیلی احمدآبادی در نهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارك های علم و فناوری كه امروز در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است. فعالیت های بین المللی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی را ضروری دانست و اضافه كرد: ما در این حوزه دارای سابقه طولانی هستیم، اما تجربه اندكی داریم. بطوریكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به علت مسائل مختلف وارد این عرصه از فعالیت ها شدیم.
ایشان در ادامه خاطرنشان كرد: ما به خوبی می دانیم كه یكی از جنبه های حضور از راه فعالیت های علم و فناوری است و دیپلماسی علمی یكی از مهمترین جنبه های توسعه ارتباط كشور با دنیا است و این می تواند زمینه صلح كشورها را فراهم آورد. همچنان كه هم اكنون دانشجویان و اساتید دانشگاه های داخل همكاریهای خوبی را با دانشگاه ها و مراكز علمی پژوهشی خارجی آغاز كردند.
رئیس دانشگاه تهران تصریح كرد: خیلی از سفرا و مسئولین دانشگاه های خارجی همواره خواهان تعامل ارتباطات با دانشگاه های داخل هستند و درخواست های متعددی برای حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی در فعالیت های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی صورت می گیرد و سیاست ما هم توسعه تعاملات بین المللی در عرصه علمی است.
دكتر نیلی تصریح كرد: اگر می خواهیم دانشگاه های ما تعاملات قوی با دانشگاه های خارجی داشته باشند، طبیعتاً توجه به توسعه علمی و ایجاد تبادلات با دانشگاه های خارجی بسیار مهم می باشد و دانشگاه تهران توسعه تبادلات بین المللی را یكی از سیاست های اصلی خود قرار داده و در این راستا موفقیت های قابل توجهی هم به دست آورده است.



1397/11/28
16:05:12
5.0 / 5
4787
تگهای خبر: بین المللی , پژوهش , دانشگاه , فناوری
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴