با بررسی ۱۲۲ نمونه؛

ردپای آزمایش هسته ای آمریكا در عسل پیدا شد

ردپای آزمایش هسته ای آمریكا در عسل پیدا شد

لیمو بلاگ: تحقیقی جدید نشان میدهد که 122 نمونه عسل جمع آوری شده از ایالت های مین تا فلوریدا حاوی ذرات رادیواکتیوی است که به دوران جنگ سرد تعلق دارند.


به گزارش لیمو بلاگ به نقل از دیلی میل، برمبنای پژوهشی جدید، ذرات رادیواکتیو مربوط به آزمایش بمب هسته ای طی جنگ سرد در عسلی رصد شده که در ساحل شرقی آمریکا تولید می شود.
گروهی از پژوهشگران دانشگاه ویلیام و مری یکی از محصولات جانبی شکافت هسته ای اورانیوم و پلوتونیوم به نام سزیم ۱۳۷ را در بیش از نصف ۱۲۲ نمونه عسلی ردیابی کردند که از ایالت های مین تا فلوریدا جمع آوری شده بود.
هرچند میزان سزیم ردیابی شده در نمونه عسل ها به اندازه ای نبود که به بدن انسان لطمه برساند، اما این نتایج نشان دهنده تأثیرات طولانی مدت مواد جانبی هسته ای در محیط زیست است. البته نمونه های عسل که سطح بالاتری از سزیم ۱۳۷ را داشتند، مربوط به بخش هایی از آمریکا بودند که بارش کمتر بوده و میزان پتاسیم خاک نیز پایین بوده است.
محققان معتقدند سزیم و پتاسیم شبیه یکدیگر هستند بدین سبب گیاهان در جستجو برای مواد مغذی آنرا از خاک جذب می کنند، در نتیجه گرده های گل جمع آوری شده آلوده هستند.
جیم کاست یکی از پژوهشگران دانشگاه ویلیام و مری در ایالت ویرجینیا در این زمینه می گوید: در یک بازه زمانی ما صدها سلاح هسته ای را در اتمسفر آزمایش کردیم. این کار در مدت زمانی کوتاه ایزوتوپ هایی را در محیط زیست پراکند.
بر اساس پژوهش از ۱۲۲ نمونه عسل جمع شده، ۶۸ مورد حاوی ایزوتوپ های رادیواکتیو بودند. این نمونه ها حاوی سزیم ۱۳۷ بودند.


منبع:

1400/02/04
10:06:29
5.0 / 5
1113
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانشگاه , سفر
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲