تولید برق از جذر و مد آب دریا

تولید برق از جذر و مد آب دریا

لیمو بلاگ: تعدادی از محققان مؤسسه اس آر آی در کالیفرنیا با بهره گیری از یک کایت زیرآبی توانسته اند از جذر و مد آب دریا برای تولید برق استفاده کنند.



به گزارش لیمو بلاگ به نقل از نیواطلس، اجرای این طرح پژوهشی با بهره گیری از بودجه ۴.۲ میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا و بعد از سه سال با همکاری دانشگاه برکلی به نتیجه رسیده است.
انتظار می رود از این فنآوری تولید برق زیرآبی در آینده برای تامین انرژی مورد استفاده زیردریایی ها نیز استفاده گردد. منابع انرژی تجدیدپذیر در دهه های اخیر برای تامین برق پاک در حوزه های مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته اند.
کایت مورد استفاده بدین منظور از یک پلیمر مستحکم پوشیده شده از فوم تولید شده است. این کایت بوسیله تعدادی مفتول در فاصله نزدیکی از کف دریا مستقر می شود و معمولاً در منطقه ای نصب می شود که جریان های شدید زیرآبی وجود دارد. مفتول های مجزایی نیز برای انتقال انرژی تولید شده به یک موتور الکتریکی و ژنراتور در نظر گرفته می شوند.
بالا و پایین شدن کایت در اثر حرکت امواج زیرآبی که برمبنای شدت این امواج رخ می دهد سبب تولید برق می شود که هم در باتری قابل ذخیره شدن است و هم قابل انتقال به شبکه توزیع برق است.
راه اندازی این سیستم برای تولید برق کم هزینه است و پیش بینی می شود با نصب هر کایت در دریا بتوان ۲۰ کیلووات ساعت برق تولید کرد. قبل از این سیستم های مشابهی برای نصب بر روی سطح دریا برای استخراج برق از امواج نیز عرضه شده بودند.


منبع:

1400/02/11
16:16:23
5.0 / 5
1333
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانشگاه , سیستم
این مطلب لیمو بلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در لیموبلاگ
نظرات بینندگان لیموبلاگ در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳